SP Uppsala 30 augusti 2009
Här kommer kataloguppgifter för welshar anmälda till sommarpremiering. Hoppas någon av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i denna tråd, gärna med bilder?
Jälla, Uppsala (Uppland) söndagen den 30 augusti
Start klockan 9.00, premieringsförrättare Helena Kättström
Vägbeskrivning: Jälla Naturbruksgymnasium är beläget strax nordost om Uppsala, precis intill riksväg 288 (Östhammarsvägen).
25. Bianca (B)
-06 e Bostorp Besk - Foxey Lady e Pegasus Buckey
26. Eirian Blida (B)
-06 e Wildzang's Gloriant - Bostorp Bell Star e Möllegaards Orion Surprise
27. Kiara (A)
-04 e Twyford My Man - Skovvangs Gyrithe e Ladagers Caesar
28. Cool Kiboo (A)
-09 e Colne Taboo - Kiara e Twyford My Man
29. Cadfach Rhosyn Tywysoges (C)
-06 e Croniarth Texas Storm - Cadfach Brenhines e Trevallion Prince Comet
Tack Pernill@!
Det blir nog någon annan som får bidra med bilder och resultat denna gång.

Jag har fått rapport att Eirian Blida och Cadfach Rhosyn Tywysoges diplombelönades: grattis!
Någon som kan bidra med bilder och mer info?
Stort grattis till diplomstona… och er andra som är nöjda med era hästar.

Hur gick det för Bianca? Jag har alltid trott att hästen heter Blanka, från början ville uppfödaren att hon skulle heta Aenglahs Blanka… Med en WM mamma så har jag inte så stora förhoppningar alls. Besk avkommor är sena i utvecklingen och när jag såg Bianca i tisdags så tyckte jag inte att hon såg färdig ut alls.
Jätte kul dock med Eirian Blida då jag plockade ut henne ur den stora flocken på Öland och tog med henne upp till Sthlm och lämnade henne till köparen som köpte henne osedd efter att ha litat på mitt ord. Känns jättebra att hon även har exteriör och inte bara är trevlig!
8 8 8 9 7 = 40p
Vackra Cadfach Rhosyn Tywysoges kan väl inte få annat än diplom 

#4 Du har rätt angående namnet Marie, nu när jag läser noggrannare står det ju Blanca i katalogen.