Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshnytt-och-skvaller
Läst 3379 ggr
ragnhild49
0

Stora skryttråden 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har dom gjort det!!! 

David Ahvenlampi-Svensson och sektion C hingsten Henfynyw Tywysog RWC 3, har på tävlingar i Enköping kvalat till SM i dressyr. I år är det bara 15 stycken ekipage som får deltaga i SM  så det blir de som har högsta procenten som får starta.

humlans
0

Grattis! I mina framtidsvisioner tänkte jag att Thomsonbarnet Charon skulle få bli fru till HT när hon har nått mogen ålder.

Thomson får väl skryta med att han genom att dubbelnolla i första omgången hoppning allsvenskan elit bidrog att laget blev trea igår.

Fourjoy
0

En av få hingstar som har prestationer att vara stolt över… Grattis!!!

Izzi
0

Vad kul! Grattis till dig och "morfar" Glad

Dyblygiad
0

Underbaaart!!!!! Grattis till Tuffes framgångar!

Wippen
0

Grattis vi såg det fina ekipaget igår, han är ju så fin din hingst

Vi önskade familjen stort lycka till igår så nu är det bara att hålla tummarna

MVH
A-K

ZABA
0

Suveränt jobbat hela gänget!!! Skrattande 

Bara för att du inte gillar smileysar så får "Ragnhild" en extra Flört

Lorita
0

Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

colleen
0

Grattis vad roligt. Kul att hingstarna presterar!!!

~Jag tror på ödet~

ragnhild49
0

undrar just när ZABA skall upptäcka felstavningen…..Foten i munnen

Diablo
0

Stort grattis då håller vi tummarna för att procenten håller hela vägen!

Efter en sådan bragd känns det lite larvigt att skryta vidare men :

Stendyssens Diablo och hans ryttare Mikaela Gustavsson var i helgen 2:a i en LA:1 lokaltävling i hopslaget med C ponnysar

vi var trötta och nöjda efter dagen.

ZABA
0

#9 Fniss! Vaddå? Nu blir jag ju alldeles Skäms.

ragnhild49
0

Jo, jag hade skrivit så här: skyttråden.                                    Ha, ha, det missade du tydligen, fniss!! Den snälla Lorita har varit och korrigerat, tack tack.                                                        Rätt skall vara rätt, det var inte jag själv som uppmärksammade fadäsen!

ZABA
0

#12 Men då kan jag ju skylla på snälla Lorita som korrigerat! Inte underligt att jag inte hittade felet när jag väl började leta. Fast ibland letar jag inte ens. Dom bara finns där preciiis framför ögonen och bara längtar efter att korrigeras eller kommenteras. Mest för mitt höga nöjes skull. 

Skyttråden. En framskjuten placering av tråd och duktigt ekipage.

/ virriga jag

[baffinbay]
0

Grattis! Vilket fint litet ekipage!

RC71
0

En riktig pärla! Fortsatt lycka till !Glad

MalinB
0

Vad kul!

Hoppas verkligen att han kommer med på SM, har redan bokat in det datumet när det nu går nästan på hemmaplan!

ragnhild49
0

Dom har gjort det igen!!!

David Ahvenlampi Svensson och Henfynwy Tywysog RWC 3 var i Högbo samma helg som vi hade hingstvisning på Grevagården. Gissa om jag önskar att jag kunnat dela på mig! Då hade jag fått se paret vinna båda sina klasser. På lördagen gick dom en  LA:2 på 66,51%. På söndagen (klockan 0700!!)  red de LA på 66,22%.     

Med dessa ritter har David höjt chansen att få starta SM i dressyr i juni.

MalinB
0

Åh vad kul!

När får man veta om han kommer med till SM?

Wippen
0

Hej Svejs

Då vi var där och beskådade det underbara ekipaget så kan jag bara bekräfta att hingsten är helt enkelt underbar och David är superduktig, pappan är så himla trevlig och David med självklart.

Ett jättestort grattis och dem kommer HOPPAS jag att få delta i SM det är dem verkligen värda vi hade många skrattstunder i Högbo, det jag kan skryta med är att Steffi startade sin andra Nationella start på lördagen och fick 61,68% Lätt A:2 med Duncarra Beauty.

Vi sa till David att vi håller tummar och tår i SM:et

En annan som gjorde en jättefin prestation var Anna Drugge med

Moelgarnedd Montana RW som också har kvalat till SM

Anna Drugge hade högsta procenten bland C-ponnyerna, 67,04, då hon vann söndagens lagtävlan.

Så Welsharna visar sina framfötter lite här och där jättekul, familjen Drugge är också supertrevliga, nu har jag sagt till mamman att åka på utställningar med honom för det är superkul och det skulle dem

Så ett jättegrattis till alla duktiga ryttare och kanonfina hästar

Grattis Ragnhild till din superduper fina hingstMVH
A-K

sanderfors
0

Vi måste oxå få skryta lite idag! =D

Jag och min hingst har idag, för första gången ridit utan ledare, ut själva i byn.. =D Åh han är min ängel, så snäll!!!

Och vi han självklart bli helt genomblöta i det plötsliga regnet! =)

Lorita
0

#20 blött men härligt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Dyblygiad
0

Jag får skryta över min äldsta dotter som förra året red LB1 på 52% och nu har fått en plats i elitlaget Kyss Senaste tävlingen fick de 67% i LA1.

[Hallonqvist]
0

Det var snabbt avancerat, jätteroligt, grattis!

Arhults
0

Grattis Marie och dottern naturligtvis!!! Glöm inte mitt erbjudandeFlört om ett par år!

Dyblygiad
0

23+24# Otroligt vad en välutbildad ponny kan göra för ryttaren Flört

JennyStaaf
0

Här kommer lite alldeles färskt skryt från mig!

Just hemkommen från Wången, där jag visade vår uppfödning Moflos Zamira RW 1183 som med råge tilldelades Elit! Hon hade sitt finfina årsföl Moflos Zamrico vid sidan som fick klass I med 88878=39 poäng. Vi hade även en treåring med oss: Moflos Finesse, som gick tvåa med 98887=40 poäng och diplom.

Moflos Favjola visades också, och hon blev A-premierad med 120 poäng (ej Elit pga. endast fem födda föl). Hennes dotter Rossmons Valborg gick etta bland treårsstona med 88898=41 poäng, diplom.

Bostorp Bravad hade ytterligare två treåriga döttrar på plats (förutom Finesse). Det var Beskvi och Isaris Safir. Båda fick 38 poäng och klass I.

Ragnhild: Grattis till Tywysogs framgångar!! Har du sett att hans son Moflos Variant har placering i regional dressyr LA:1?

Fourjoy
0

Grattis Jenny!!! kan man få ett finare bevis för bra avels arbete!!!!

Izzi
0

Grattis!

jinxx
0

Jag gillar att läsa skryttråden och har äntligen något att tillägga.

Min lilla stounge Carlotta u: Cara fick 39 p på premieringen i Boden idag trots att hon mest ville leka ryggsäck på sin mor och mig=) Hon fick bla en 9:a på rastypen och skötte sig överlag finfint hela dagen lång. Nu är matte lite extra stolt över den lilla illbattingenSkrattande