Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: tävling
Läst 1413 ggr
Fidelina
0

Äldsta ålder på kuskar?

Jag undrar hur gammal ungefär den äldsta kusken har varit i dressyr-, maraton- och precisionskörning? Någon som vet? Har för mig att jag har sett en bild på ett äldre par som deltagit i dressyrkörningen åtminstone.

WinterPrince
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotograferade denne äldre man i Krapperup denna sommaren.

Fidelina
0

Ser ju lovande ut, då hinner man kanske med att köra i några år då! :-)

Är det någon mer som har sett äldre kuskar?

Lorita
0

#2 du kan köra häst så länge du kan köra bil, det finns ingen gräns uppåt för att att sluta med hästar Flört hoppas jag Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

låter lovande….Skrattande….ha ha.. jag kan se mig själv sitta i vagnen… gråhårig och rynkig med rullatorn där bak…..i full fart om sådär en 50 år…. Skrattande     hua….Flört

Fidelina
0

# 3 Precis vad jag sagt till mina anhöriga. När jag säger att jag vill köpa häst igen och börja tävla, asgarvar de. De tycker att jag är för gammal (+40) för att ens börja fundera i de banorna… Rynkar på näsan

Men det tycker ju inte jag.

Elshira
0

Man kör ju shettisar i dressyr som vuxen, hur det är med de andra klasserna vet jag inte men, men dressyren får vem som helst köra oavsett ålder =)

Hakuna matata!

Lorita
0

#5 Förvånad för gammal Förvånad Jag är 40+ och jag håller just på att rida in en häst och köra in en Flört min man säger att jag inte får sluta med hästar för jag är så mycket gladare när jag är med dom Skrattande jag tycker om min man Kyss

Jag har en bekant som började rida när hon var 50+ och nu har dom köpt gård och har flera tinkerhästar Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

….undrar om min man skulle stå ut med mig om jag ger vika för hans tjat om att sälja ponnyerna….han skulle nog ångra sig fort…Flört

ragnhild49
0

Man är nog inte äldre än man känner sig.

Jag har en kompis som har ridit och kört in sin arab. Hästen är fyra år nu och hon är 59. Hon har två hästar till som hon rider och tränar i western. Hon har massor med får som hon vallar med sina hundar (som hon tränar och tävlar), fjällkossor som hon varje år "buffrar" med häst till fäboden.