Utställning i Örebro 15/8
Välkommen med din ponny på Öpafs utställning den 15 augusti. Proppar finns att hämta på www.opaf.se
Dagen efter är det ponnytrav på Lindesberg, möjlighet att övernatta där mm och delta båda dagarna!
Intresserad? Se all info på www.opaf.se

*putt*

*putt*

* **Utställningsträning ** I Karlsdals Gårds Ridhus i Örebro, kommer att hållas lördagen den 11/7 kl.11.00!
Anmäl intresse till Ann-Marie, på annmarie@sehlin.com eller tel 070-3234379
Det kostar 100:-/ekipage, men alla är välkomna att komma och titta och lyssna, det kostar inget!
För medlemmar eller icke medlemmar, för dig som aldrig ställt ut din ponny tidigare eller för dig som bara vill få lite tips och träna din ponny!
Anmäl även om ni kommer utan ponny!
Välkommen!

*putt*

*putt*

Sista anmälan i morgon 15/7!
Dags att anmäla!

Katalogen finn nu att hämta på www.opaf.se
Alla anmälda får den naturligtvis hem i brevlådan också.
Välkomna!
Tänk vad det är roligt när man kan få läsa katalogen FÖRE aktiviteterna!
Därför vet iallafall jag vem jag hejar mest på. Den vackra skimmeln på fotot, Ekbäckens Tottsie/Tootsie.
Jaha, ni kan läsa kataloge! Vad orättvist. Jag har provar "tusengånger" nu och det vill sig inte vara inte!!! Ingen annan som har problem med att se katalogen?
Det trillskas fortfarande för mig och jag har inte ens kunnat se vilka ponnyer som visas idag.
Ere nån såm hört nått!?

Även i år var det ett härligt shetlandssto som kammade hem BIS titeln på Öpafs utställning.
Det var den svarta skönheten Ivette V.St. Dijkzicht RS 5998 som ägs av Charlotte Johansson, Stuteri Kryddgården.
Hon fick 9-9-8-8-8 & 42p
Grattis!
Vet inte vilken klass. Men kanske ni vet och kanske känner ni igen hästarna.
Det här är från utställningen på Kvinnersta, utanför Örebro den 15 aug.
Är det någon här på focus som kan identifiera hästarna på filmen ovan ?
Nr 40 (Connemara) = Born Thunderlight
Nr 77 (Shetlandsponny) = Erikslunds Garconne
Nr 54 (Welsh) = Brantsvikens Melwas
Nr 22 (Gotlandsruss) = Susamarula
Nr 2 (New Forest) = Tomac's Umbrella
Nr 61 (Kaspisk häst) = Johannesbergs Kahira
# 17 Tack så jätte mycket !
Här koras bästa föl på utställningen i Kvinnersta 15 aug 2009
Fölet som tog hem priset var, Welsh Cob stoet, Lövåsens Cariad.
De övriga hästarna i klassen kan jag inte något om. Hade inte tillgång till Katalog. Så vet ni de övriga hästarnas namn så namnge dem. Kan vara kul att veta.

Resultatlista finns nu på www.opaf.se !