Utställning 22/8!
Tänkte bara skicka en liten påminnelse om
Skaraborgs Ponnyavels utställning för olika ponnyraser
den 22/8 i Tidaholm. Domare Morgan Johnsson.
Proposition och mer info hittar ni på www.skaraborgsponnyavel.se
Kolla under kommande händelser
VÄLKOMNA!!!

Sista anmälningsdag 22 juli!!!!

Det är ju en månad kvar, han kanske har blivit större då 
Våran är också ganska liten, men bucklan ska ju tillbaka och då kan man likaväl släpa en ponny med sig.

På bilden är han bara en vecka gammal.
Till utställningen har han hunnit bli nästan 3 månader. Men han får hänga med. Det är storebrorsans poäng jag vill ha…
Gick in här för att fråga hur det gått i går, men när jag kollade hemsidan www.skaraborgsponnyavel.se
så finns resultaten redan där. Snabbt och bra jobbat, tycker jag!
Väldigt trevligt att de olika welshsektionerna inte blivit ihopslagna utan BIR blivit utsedd i varje sektion.

Ja, det var en lång, men mycket trevlig dag!
Tack! alla ni som kom och visade era fina ponnyer!!!
Nu har vi nästa utställning den 4:e oktober! Föl och unghästar.
Proposition hittar ni på hemsidan under "Kommande händelser".
VÄLKOMNA!!!
# 6
Är det någon som slår ihop Welshsektionerna ?
Enligt vilken rasstandard bedöms dom då ?
Och varför ?
Tur att vi inte gör det i Skaraborgs ponnyavel
Mycket roligare när det blir en BIR i varje sek ( tycker en som blev BIR sek A i Lördags
)
Det sker på många "allaraserutställningar". Mycket beror nog på att det är så få i varje sektion. Det kan ju tyckas lite bissart med en BIR titel om ponnyn är ensam i sin sektion.
Förra året frågade jag Dalarnas ponnyavlesförening hur dom skulle göra, inför det årets utställning. Åsikten då ,var som ovan, vilket jag har full förståelse för. Personen jag pratade med tyckte då att om det blev fler deltagare, fick man se över förfarandet.

#8 är det du som hade det vackra skimmel stoet ?
tror det var dig jag satt jämte o frågade massa konstiga frågor om Welsh… hade själv bästa 3års sto alla raser.. shetlands stoet frozza !!
men det skimmelstoet fastnade jag för, så underbart vacker hon var