Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 4963 ggr
Izzi
0

Resultat från riks

Här vill vi få veta alla resultaten från dagen och morgondagen :)

Molstabergs Lafayette fick guld o blev klassvinnare.

Wippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lagmanshaga Novelle blev klassvinnare med silver, utställare Stephanie Linde

Wippen
0

Duncarra Beauty klassvinnare och brons, utställare Stephanie Linde och vi är nöjda, domaren gav bra kritik

Hannapanna
0

Nyss hemkommen och jag vet knappt vad jag själv heter så jag ska inte försöka mig på några resultat. Bilder har jag så de räcker och blir över, men jag orkar inte göra nått åt det idag.. Snacka om att man är trött i kropp och sinne.. eller nä inte sinne men i kropp och huvud iallafall!

Återkommer med bilder i morgon..

PernillaJ
0

Ias Eleri (-08 e Henfynyw Tywysog RWC 3), guldbelönad och unghästchampion sec C

Ias Eleri, SWF Riks Salsta 2009-08-08. Foto: Pernilla Jobs©

PernillaJ
0

Ias Rhosyn Saron (-07 e Henfynyw Tywysog RWC 3), guldbelönad och reserv unghästchampion sec C

Ias Rhosyn Saron, SWF Riks Salsta 2009-08-08. Foto: Pernilla Jobs©

Fourjoy
0

…otroligt trött och väldigt glad!!  och väldigt solbränd…..Skäms

Gamla Flash Jack fick….

Guld

BIR sektion C

C Senior Champion

BIS finalist (ingen specifik placering)

Vinnare av VPR "Great Britain Perpertual Trophy C Champion"

Hagabys Vandringspris (sektion C)

och inte minst en biljett till Årets Ponny i Falkenberg!!!!

Mr Gwyn Berry kom fram och pratade en stund efter C klassens slut och gratulerade till en mycket fin 18 åring och pratade sig varm om hans gamla blodslinjer och typ som blir mer och mer sällsynt idag, han berättade även att han dömt Jack i England när Jack var en 6-7 år och han kom ihåg honom väl, vilket är jättekul!!

…blir inga bilder idag från mig men dom kommer….just nu är jag glad om jag orkar ta mig till sängen!!!

Tack alla för era gratulationer idag och Tack till SWF med team och domare för en härlig dag!!!  RIKS är något alldeles särskilt…..

Arhults
0

Grattis till Flash Jack jättekul! Jag letade efter dig men jag såg inte dig!

Arhults Waldemar blev klassvinnare guldbelönad och Junior Champion och så Reserv BIR och finalist i BIS ringen.

BIR sek B blev Eyarth Zoe

Reserv Junior Champion Sec B blev Kulltorps Iris!

Utställningen var mycket välarrangerad och proffsig som vanligt, Salsta är ett mycket trevligt ställe att komma till!

Fast denna gången hade man anlitat en förening som skulle ha cafeterian och dom stängde kl 14,00 och utställningen var slut kl 19,00, vi höll på att törsta ihjäl och var vrål hungriga innan vi nådde Mc Donalds i Katrineholm. Hemma var vi först kl 00,30 på natten trötta och mycket nöjda med dagen!

Jag vill se foton på Waldemar och alla andra snyggingar.

Roligt var att domaren sa att han satte en exteriör först som gynnade ridning! SekB  SekA och WPB Domaren Richard Miller!

Fourjoy
0

..ja. kafeterian försvann alldeles för tidigt Rynkar på näsan …Mc Donalds fick nog många kunder igår…vi stannade i Strängnäs…. vrålhungriga!  tur att vi laddade med mängder av dricka annars hade det inte gått…

Waldemar var strålande vacker….han är verkligen en ögon magnet!!

..sen fanns det en liten gul A fölis som var underbar…minst i gänget tror jag…. men vilken underbar krabat! den hade jag kunnat stoppa i fickan och ta med hem…..Glad

Arhults
0

Reserv Bäst i Rasen Arhults Waldemar sek B

ylle
0

Ja rikset var VERKLIGEN välarrangerat!!!   Ett stort TACK till alla i funktionärsstaben, till Bettan m fl på Salsta, till de trevliga domarna och…  ja vädret var verkligen HETT!!

Jag vill också rikta ett jättetack till Fourjoy´s för det fina priset som mitt ettårssto MEYA fick som vinnare i den klassen. En handmålad tavla, hur fin som helst.  Och samtidigt gratulera till den otrolige hingsten Fourwinds Flash Jack! När han visades i flygande trav så reste sig håren på mina armar!  Så briljant visad! Och så vacker!

Vill också tacka Marie (Exzentrics) för hennes goda råd, gratulerar till klassvinsten för tvåårsstona och till Junior Champion med fina Shamrocklake Marie Clare!

Sist, men inte minst, vill jag förstås tacka My Wester för hennes fina visning av Meya och för att hon hade tid och lust att göra det!!!! Det blev många rundor i det heta vädret!!! TACK MY!!!!!!!

Ulla-Britt med Meya

Fourjoy
0

Här kommer en bild på gamla Jack….ingen vidare skärpa och jag är F-B på mitt dåliga objektiv….fast det borde vara fler än jag som fotade så jag vill gärna ha lite tips om vart jag kan hitta fina bilder sen..Flört

#10 Kul att du gillade tavlan!  jag tror cob tavlan hamnade i Finland?

Hannapanna
0

Jag måste nog också sätta ett minus på serveringen! Vi var också döhungriga! Men också tur att vi också laddat med flera flaskor vatten för annars hade de blivit tufft! Annars väldigt bra och trevligt! :)

Ett stort grattis till alla vinnare och jag måste också berömma "gamlingen" Jack! Vilken kille! Och vilken uppvisning! SOm nån skrev så hade man ståpäls! GRATTIS till en riktigt SNYGG häst!

Jag ska strax lägga sonen och sen ska jag sätta mig med mina bilder.. alla kommer nog inte hinnas med idag, men ska göra mitt bästa!

Om man är intresserad så kommer bilder finnas på www.johannakyller.se sen. Sidan är lite under konstruktion..

Edition
0

Jag hade varit mycket nöjd med en guldmedalj i dag, istället tog Menai Jewel´s Deligh`t Reserv BIS. Annika Börjlind visade henne på ett utmärkt sätt. Tack Annika!!

Deligh`t blev också automatiskt deltagare till årets ponny.

Edition
0

Här kommer ett till!

Edition
0

Och ett till!

Edition
0

Menai Jewel`s Deliht`s fölunge Editions Mr D Day fick guld och blev klassvinnare med mycket fin kritik från domaren.

Tack Ann Wadström för en fin visning av honom!

Anna-Karin
0

Stort grattis till alla nöjda utställare… vilka bilder ni tagit… Ias hästarna var ju kalasfina på korten.

Vi vill gärna se mer bilder….

wester-ek
0

Vill som alla andra Gratta er för fina ponnyer/hästar och dess plaseringar! Det var extra kul att jag fick visa Meya (Wm-sto 1 år) Inte varje dag man får äran att visa andras o att det gick så bra är ännu roligare!!

Sämre gick det för oss tyvärr i utställningsringarna men konkurenten var STENHÅRD!

Systerdöttrar gjorde ett toppen jobb under söndagen med att rida Jade o Pärlan i Lead Rein, rider endast hos oss o det är dom värda ett stort + för två fina uppvisningar!!

Glömde omdömet från ridklasserna,någon som vet vem man ska kontakta??

/M

ZABA
0

#10 TACK Ylle och GRATTIS igen själv!

#18 De kvarglömda protokollen kommer med posten inom en snar framtid. Inga problem.

/ nyss hemkommen nästintill medvetslös fläckvis GLAD Marie x 2

Izzi
0

Eftersom det är jag som är trådskaparen lägger jag in mina bilder här. Glad 

Jättefina hästar som visades under dagen! Grattis alla nöjda deltagare!

Molstabergs Lafayette sec A

Izzi
0

Ias Eleri

Izzi
0

Fourjoy och Fourwinds Flash Jack

Izzi
0

Tortebo's Lady Georgina

Izzi
0

Sec A ?

Izzi
0

Menai Jewels Delight

Izzi
0

Sec A  u.Nerwyn Lorna Namn?

ZABA
0

#24 är en av de finskägda deltagarna, EPPYNT SEQUEL.

#26 är från avkommeklassen för Nerwyn Lorna. Skimmeln th är MOLSTABERGS LYSANDER. Lorna själv var inte på plats. Vem skimmeln tv är ser nog ts själv, eller hur?! (Nyligen inköpte Molstabergs Lafayette).

Fourjoy
0

..inte undra på att jag gillade #24….en Eppynt ponny….

Elshira
0

Tja lite glad måste jag väll ändå få bli och säga att min kille Molstabergs Lord Milligan blev bästa Sec. A hingst :D

Vi ställde ut honom mycket som 1 och 2 åring (och per när han var föl) men på riksen vid Axvalla så hade han tyvärr skenat som en idiot i hagen dagen innan, blivit åksjuk och fastnat med benet i en höpåse… Så då kunde han knappt springa en meter.

Men revanchen kom i år ;) Tanken var att han skulle varit riden men precis innan han skulle åkt till Grevagården i våras så var han nästan blockhalt på ena fram. Varken vi eller veterinären kunde hitta varken orsak eller skada. Men nästa år… ^^

Sedan satsar vi på körning med och i framtiden hoppas vi att Mille och brorsan Lysander ska kunna bli parhästar!

Hakuna matata!

ragnhild49
0

Tack Marie för resultaten med den muntliga kitiken nerskriven. Attans petgöra kan jag tro. Roligt att läsa.

Tack alla ni som lagt ner ett jättejobb på utställningen. Vad skulle vi andra göra utan dessa eldsjälar?

Fourjoy
0

….lite nyfiken på om någon vet om domarna hade några allmänna kommentarer/synpunkter om vårt welsh material?

(förutom bedömningarna)

..men läser man av resultaten så ser det ju positivt ut…

..Marie, du måste ha suttit uppe hela natten och skrivit….puh….det är väldigt roligt att få med kritik i listan!!  suveränt!!!!  

Någon som har skvaller från middagen??

här har vi gått och jäspat sen i lördags och inte orkat tagit oss för annat än vardagens sysslor…ärligt talat efter den här värmen och solen så längtar jag efter lite regn!! Förvånad  det var flera veckor sedan det regnade…

ZABA
0

#30+31 Japp, det tog sina rediga timmar att skriva resultat. Jag hoppas läsarna kan överse med eventuella stavfel och skrivfel. Inte lätt för vare sig ringsekreterare eller resultatskrivare att få allting rätt på engelska.

Kommentarer/synpunkter får vi säkerligen läsa i nästa WPN och kanske även någon rad i tidningen Ridsport (nr 16/2009).

Jag hänger på #30 och skickar ett TACK till alla som på något sätt hjälpt till kring årets riks. Det är enormt mycket mer jobb än vad man som utställare kan tänka sig. Både före, under och faktiskt även efteråt.

Nästa år blir det jubileumsriks. Undrar vart? Säkerligen i Skåne eller kanske i Rättvik?! Jag anmäler mig som frivillig funktionär redan nu!

BILD: Gunilla Olesjö Andersson som var helgens mest fantastiska prisorganisatör.

Hannapanna
0

#32 o va spännande med jubileumsriks.. hoppas mer på rättvik än skåne.. ;) Skåne är LÅNGT bort, rättvik närmare.. Dessutom har vi en stuga i Mora som vi kunde använda i sånt fall.. ;)

Fourjoy
0

…då är bäst att förbereda sig på en lång resa nästa år…jubileum låter spännande!!

Arhults
0

Nej till Rättvik åker vi inte, det blir för långt bort för oss. Jag hoppas på Skåne!

Elshira
0

Salsta är ju relativt långt ner i sverige, även om det är betydligt närmare och behagligare för mig som bor ovanför Uppsala - 2+ timmar att åka ungefär… Men tycker synd om dem som bor ovanför dalarna, och när det är ännu längre ner som i Jönköping osv?

Visst är det fler som bor söder ut men tycker riksen borde hållas på ett lite mer "neutralt" ställe för att fler ska kunna komma… Bor man i norra delen av sverige så kan det itne vara kul att åka i kanske 10 timmar för att komma till en utställning =/

Hakuna matata!

Arhults
0

Men man måste väl också se till vart det bor flest medlemmar? Vi åker gärna 4-5 timmar vilket är både till Salsta och till Skåne och vi bor i halva Småland på kusten. Vi hade nära till Nybro t.ex. Att för en skåning åka till Rättvik är mer än 10 timmar och för oss som har 3-4 timmar till Skåne är rättvik en hel dags körning! Till Eskilstune tar det 4 timmar så 4-6 timmar är ok men inte längre!

Elshira
0

Nu menade jag itne att det skulle vara i rättvik det är väll lite väl långt upp i jämnförelse men säg 5 till 10 mil längre norr ut och kanske lite mer åt mitten, men självklart det är ju trotts allt fler som bor neråt i sverige så jag antar att det är det bästa. Men jag tycker de är relativt bra på att ha riksen på lite olika håll i sverige!

Hakuna matata!

WinterPrince
0

Örebro har jag alltid tyckt varit mitt i Sverige (även om det kanske inte är det rent geografiskt)

Elshira
0

Håller med =) Lite bättre för dem som bor på västkusten!

Hakuna matata!

ZABA
0

Riks brukar "vandra runt" i Sverige. Vart det än hålls finns det alltid några som inte är nöjda med valet av plats. Sverige är och kommer alltid förbli avlångt. Det handlar ju inte bara om att hitta en så "bra" plats som möjligt utan även om att få ideellt arbetande personer till riks (och andra aktiviteter oavsett förening).

FYI: Det tog mig exakt tre timmar att komma hem med bil och släp i söndags kväll… Utan att stanna för vare sig kisspaus eller tankning. Däremot stannade vi till x antal gånger på motorvägen när det var låååånga köer.

ZABA
0

För er som ännu inte vet så finns nu komplett resultalista för både utställning och ridklasser på SWF:s hemsida. Där klickar ni in på kalender & resultat och sedan vidare till riks 8-9 augusti.

En av klassvinnarna var SHAMROCKLAKE MARIE CLARE f.07 e.Shamrocklake The Cool Colonell u.Springbourne Clara e.Breachwood Marwyn. Placerad 1 av 3, guldbelönad och Junior Champion sektion A. Behöver matte säga att hon är stolt?

ragnhild49
0

Jag förstår att ni "skåningar"inte har lust att dra iväg till Rättvik (fast jag måste påminna om att det kom danskar och visade, när vi hade riks där!!!).

MEN jag hoppas och tror att det skulle kunna hållas på Grevagården. Dit blir det inte så vansinningt långt för oss i Dalarna och kanske inte även för er neröver heller. Där finna det ju gott om boxar osv. Blir dock i skrivande stund osäker på hur det är med utebanor, som det går att springa med häst på. Kuta med kusar i sand är ju inte riktigt någon höjdare.

Millenium utställningen gick på Grevagården, och jag tror att vi visade våra ponnyer, där det nya ridhuset ligger.

Elshira
0

Ja utebanor är väll det bästa, många ridhus och endel ridbanor har nästan för lösa underlag. Gräsbana tycker jag är det allra bästa samt att det är trevligt att vara ute i solen där alla kan fota och hästarna skiner :D

Hakuna matata!

Arhults
0

Ja Grevagården är nog bra, nu menade inte jag att man inte skulle kunna ha Riks i Rättvik utan vår gräns går vid 5-6 timmars körning.

Vi åker ju till Holland och det är 16 timmar från oss!!! Så allt går men det är ibland som ett helt företag med hästpassare osv…

Edition
0

#32 Vilket otrolig jobb du har lagt ner med att skriva ned alla kritiker på SWF hemsida. Jag lyfter på hatten som de Waleiska domarna gör!!

jojjehanna
0

#31 ja, det kommer domarkommentarer i tidningen Ridsport (tror jag, ska precis skriva texten, pratade med dem och skriver det här om det inte kommer med där).

#32 håller med flera om att det var ett fantastiskt jättejobb att skriva av alla kommentarer och så snabbt klar med det! Tusen tack!

Angvaktarns
0

Hej allesammans!

Tusen tack till er alla som jobbat under och med Riks…Glad

Varför inte Jubileums Riks på Hofsta?! (mitt i Sverige)

Fourjoy
0

Hofsta såg fint ut!

jinxx
0

Kul att läsa resultaten från riksen. Någon gång ska jag pallra mig ner och kika live. Det lär  dock bli utan häst då jag har 100 mil ner till Stockholm=) En utställning som ligger inom 5o mil enkel väg känns som i grannbyn. Men det är ju iof samma med arabutställningarna så det är bara att gilla läget och kanske planera in en tripp på lång sikt. Men det är iallafall kanonfint att bo här uppe vid PolcirkelnSkrattande