Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 2913 ggr
mariajalrup
0

Känslig fråga?

Ställde en fråga i ett inlägg här och hittar det inte någonstans? Är det för känsligt att fråga om det är fler medlemmar i welshföreningen än jag som inte får sina medlemstidningar??

Eller har den bara råkat falla bort.

Självklart har jag redan varit i kontakt med föreningen, flera gånger nu, men eftersom inget händer så vill man ju veta om det är ett utbrett bekymmer det här!

På forumet borde det ju finnas en hel del medlemmar som läser därav ville jag ställa frågan här.

Fourjoy
0

..tror inlägget togs bort….

Man får tänka på att dessa som sköter div arbeten hos SWF gör detta på frivillig och oavlönad basis….och det är nog fler timmar med jobb än de flesta tror med så många medlemmar som det är, så det är nog inte så lätt att komma ihåg allt….men påminn igen…själv har jag beställt material flera gånger som inte hörsammats men som sagt man får kanske vara lite mer ihärdig och ha förståelse för hög belastning hos de som ingår i SWFs stab.

Men i övrigt är jag nöjd med tidning och annat…..det blir ju inte bättre än vad vi medlemmar gör saker till….man kan ju erbjuda en hjälpande hand om man misstycker

Kirona
0

Då måste jag tillägga att jag alltid fått väldigt snabbt svar från olika personer inom SWF, vad det än har gällt, så vi får inte vända detta till något mot dom!

Tidningen har kommit till mig, när den ska.

Alla kan glömma eller missa! Nu är det ett tag sen tidningen kom ut, men kolla om inte nästa tidning kommer!

…eller som fourjoy sa, påminn igen!

Ha en trevlig dag!

mariajalrup
0

Jag har påmint tre gånger, ideellt eller ej, så tycker jag det är fel att ta ut en föreningsavgift där det framgår att ex antal tidningar samt en årsbok ingår och sedan inte skicka ut dessa. Trots påminnelser. Jag har fått en förklaring och sagt ok förstår att misstag kan uppstå men därefter förväntar jag mig att saker och ting ska kunna fungera.

Är det så att man p g a tidsbrist eller brist på folk inte kan uppfylla det man uppger så kanske man måste ändra i informationen till att man, i mån av tid skickar ut en medlemstidning lite då och då och att det EV kan ingå en årsbok.

Ingen kritik i övrigt men jag anser att saker och ting ska skötas på ett korrekt sätt, även i en förening. En bra förening mår dessutom bra av att ta till sig av medlemmarnas kritik/åsikter/beröm, tror ni inte?

ragnhild49
0

Ta bort det här tjafset, igen!!!

Lorita
0

#3 du får vända dig till föreningen, detta är ett oberoende forum.

#4 jag väntar ett tag men jag ska hålla ett extra öga på tråden.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

mariajalrup
0

Ok, väldigt lågt i tak här:( Jag ville få en bild av om det var många med samma problem eller om det var ett undantag. Jag har som sagt redan vänt mig till föreningen ett flertal gånger.

Att det genast kommer otrevliga kommentarer som "ta bort det här tjafset, igen" är väldigt trist tycker jag. Oberoende forum hette det väl?

Lorita
0

#6 Om man ligger lite lågt så vist ställ frågan om det är fler som inte fått sin tidning, men du får inte glömma att dom som arbetar med en förening gör det ideellt på in fritid och det måste man respektera och fel kan det bli.

Jag väljer att inte låsa tråden än.

När blev du medlem och vilka tidningar saknar du?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ragnhild49
0

"6

"Att det genast kommer otrevliga kommentarer som "ta bort det här tjafset, igen" är väldigt trist tycker jag. Oberoende forum hette det väl? "

Jag svarade dig i din tidigare "tråd" men du hann förmodligen inte läsa det svaret. Annars hade du förstått min redaktion.

Jag vill upplysa dig om att det är ideella insatser som gör att vi har medllemstidning, hemsida, utsällningsmöjligheter och så vidare. Har du specifika klagomål tycker jag att du skall ta det med berörda och inte hänga ut våra "arbetshästar" här på forumet som är ett diskussions forum. Vad är det du vill diskutera?

Welsh-C
0

Jag ska försöka svara på din fråga.
I maj bytte vi kassör, det kan vara en anledning till dröjsmålet.
Jag vet ju inte vem som döljer sig bakom Mariajalrup men är det ditt namn så finns du ej i vår matrikel över betalande medlemmar.

Som du säkert vet är en förening vad medlemmarna gör den till.
Tycker du att vi som jobbar i styrelsen gör ett undermåligt jobb har du din fulla rätt att beklaga dig men detta är inte rätt forum. Åk på årsmötena eller kom på avelskonferenserna och framför din åsikt.

Jag säger som tidigare "talare", ta kontakt igen - med vår nya kassör eller hör av dig till mig så ordnar vi detta 

Hälsar Maria
bl a webmaster i SWF

Izzi
0

Jag är mycket nöjd med tidning o allt o den har alltid kommit "när den ska"

mariajalrup
0

Jag har inte varit inne i min tråd på ett tag här - därav fördröjning av svar.

Maria i SWF; jag står här i forumet under mitt eget namn så därför blir jag ju väldigt förvånad över att höra att jag inte finns med i matrikeln! Jag har pratat via mail med både kassör och redaktör ( tror jag att det var) och fått svaret att jag finns med och att det blivit fördröjt p g a byte av kassör.

Gällande att åka på årsmöten och annat så gissar jag att de brukar förläggas ganska långt från Skåne? Lite långt att åka kanske endast för att ställa frågan var mina medlemstidningar blivit av;) Har ingen annan kritik än detta strul med tidningarna - hade samma bekymmer för ett par år sedan då jag inte fick tidningar eller årsbok förrän i efterhand så det är inte första gången det händer.

Nu har det fortfarande inte hänt något och jag får nog ta och ringa per telefon i dag och kolla vad det är som händer egentligen - har som tur är ett kvitto på inbetalningen via internet så jag kan tydligt visa på när inbetalningen är gjord!

Izzi; tack för att du var med och svarade på ursprungsfrågan!

mariajalrup
0

Till Ragnhild säger jag bara att jag beklagar din ton i inläggen och att jag inte anser att jag har ställt ngn orimlig fråga eller hängt ut ngn person på ett otrevligt sätt.

Att ideellt arbete är beundransvärt säger jag absolut inte emot men personligen tar jag inte på mig sådant arbete just för att OM jag ska ta det på mig vill jag kunna utföra det på ett bra sätt=kräver mycket tid. Vilket jag inte har f n men kanske i framtiden, vem vet?

Vidare anser jag att en förening är ingenting utan sina medlemmar så dessa ska man också vara rädda om och värdera. Föreningar är beroende både av ideellt arbete OCH intäkter i form av medlemsavgifter.

Därmed avslutar jag min närvaro i denna tråd - vill inte dra igång ngn vidare diskussion. Har återigen varit i kontakt med föreningen, nu via telefon, och hoppas få allting utrett samt en och annan tidning hemskickad:)