Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 1156 ggr
WinterPrince
0

SSPF:s Sommarutställning

Märkte att SSPF:s Sommarutställning i Nybro den 2/8 inte -finns med i kalendern på SWF:s hemsida. Anmälningstiden -går ut på torsdag så jag hoppas att ingen har missat -denna tillställning. -http://www.sydostrasverigesponnyforening.se/

Arhults
0

Jag ska anmäla till Nybro men jag vet inte vem jag ska åka med!!!

WinterPrince
0

Nu har jag anmält! Så är det bara att hoppas att allt klaffar.

WinterPrince
0

Imorgon är det dags! Är så nervös, får se om jag får någon sömn :P

Arhults
0

Jag har fått avanmäla mig och är istället funktionär. Min högra hand och medhjälpare Madeleine har råkat ut för en otäck ridolycka så vi fick stryka oss. Men jag är där som funktionär istället!

Lorita
0

#4 är hon allvarligt skadad?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Arhults
0

#5 Hon börjar må bättre, men slogs medvetslös med minnesförlust och en rejäl hjärnskakning, det tar tid att få orken tillbaka, jag hoppas att hon är på fötter till Riks! Annars får jag visa Waldemar själv.

Det var ett halvblod som gjorde så, ingen av våra söta ponnier….

Fourjoy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

aj då, det lät inte alls bra….en krya på dig blomma från mig….

…ja..dessa halvblod..vi har två sådana damer i stallet nu och den ena är dummare än tåget….nä, efter att ha haft ett antal inhyrda i stallet så har dom inte bättrat på mitt tycke om dom….tack och lov för snabbtänkta och smarta ponnyer….

Lorita
0

#6 skönt, det blir ju vila en tid, jag vet jag har hjärnskakning två gånger, halblod och fjording själkart ingen welshFlört inte så allvarligt att jag fick minnesförlust men var medvetslös en stund

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Arhults
0

Tack för blomma och kryapåsig hälsningar jag ska framföra dom till Madeleine. Ja jag har länge sagt att Halvbloden ska bort men men…..

jojjehanna
0

#9 Usch, vad otäckt. Hälsa henne att hon ska krya på sig. Minns min hästolycka med en rysning…

Arhults
0

Ja tack snälla, hon blir jätteglad att alla tänker på henne! Hemskt att det ska ta så lång tid att få "huvudet" tillbaka.

ragnhild49
0

Resultat för welshar?

Arhults
0

Jag har inte det, men denna domare är känd för att ge mycket poäng och det gjorde han även denna gång, var frikostig med poängen!!

Pagn
0

Allmänna omdömet bland folk var att denna domare var bättre än förra utställningen i Nybro (lokalwelshen), men det kanske berodde på att en och annan ponny fick omdömmet excellent typ. Skrattande

(sen liknande han lite vår granne på landet,  Farbror Gottfrid, dvs vit skjorta,slips, pullover och kavaj, när vi andra hade shorts och pustade i värmen ;-)

[Hallonqvist]
0

#13 Och denna utställningen var nog inget undantag vad jag förstår av det lilla som uppdaterats på arrangerade förenings hemsida Oskyldig

Fantasie
0

Men tittar man på vad en del har haft för poäng innan så fick dom ungefär samma nu och inte alla fick höga så det verkar nog som att han vet vad han gör den här domaren.

Arhults
0

Jo han är känd för att vara generös Cool, han dömde hos oss en annan gång på fölutställning och mer eller mindre alla fick guld! Kul när många blir nöjda!

det är ju ovanligt att det är så många på en utställning som får 43p, men vi har kanske ovanligt hög klass på ponnierna här i östSkrattande!

Fourjoy
0

..kan man rösta in denna domare till kvalitetsboks nämnden?  Flört  han låter bra för egot….

Arhults
0

#18 ja visst gör han, sdå får vi kanske alla 43p i kvalitetsbokenSkrattande

[Hallonqvist]
0

Nu har resultatlistan kommit men det ser ju inte helt seriöst ut! Förvånad Att var och varannan häst fick 40 eller 42p kan det verkligen vara möjligt?? Hade jag inte sett hästarna hade jag trott det var en samling pang-ponnyer på plats men det låg ju ute bilder också och då tar åtminstone jag den resultatlistan med en nypa salt, men som sagt, det är ju bra för egot iallafall Tungan ute
Anser mig inte vara expert utav samtliga raser men många av dom såg man inte ens vad det var för ras men poängen låg ändå över 40….
Grattis till Kulltorps Ibiza för sina 1010 i början samt P. Shonnyn Ddu som även han fick en 10 i början! Skrattande

Arhults
0

Ja för min del tycker jag att svenska domare är lite hit och dit i sin bedömning.

vi ställer inte längre ut för svenska domare utan åker endast till de utställningar som har utländska domare, äkta welsh domare som dömer ponnyn inte ägaren.

Det finns fortfarande ett par domare kvar som vi kan tänka oss att ställa ut som verkar döma efter ponnyn och inte efter ägaren!

Fantasie
0

Men du var ju anmäld! Förvånad

Arhults
0

Ja jag vet, men vi strök oss p.g.a olyckshändelse. Jag ställer alltid ut i Nybro och kommer att fortsätta göra det om jag gillar domaren. Denna gång hade jag endast hört att domaren var bra och anmälde två ponnier.

men när jag ser resultatet blir jag mörkrädd! Så här kan det aldrig vara, om vi tar en annan domare och samma ponnier blir det nog lite annorlunda skulle jag tro! Men kul för alla 43 poängare!

Kirona
0

Jag håller med #16.
Även om han kanske ger något högre poäng, så brukar hästarna han väljer ligga på topp även på andra ställen. T.ex. 3-års och kvalitet…
Skulle man någon gång råka få liiite högre poäng, så är det väl bara att tacka och ta emot! Flört

Arhults
0

Man får tro det man vill!