3-årstest i Dalarna
Dalarnas Ponnyavelsförening inbjuder till 3-årstest för ponnyer.
Datum: 26/7
Plats: Hedenslund (Ligger mellan Säter & Hedemora).
Domare exteriör/rörelser: Elisabeth Ljungstorp
Domare hopp: Marianne Lindberg Leffner
Mera info finns på www.dalaponnyavel.com
Nu ligger proppen ute.

Kommer nog åka dit med min treåring Är redan nervös…
*putt*

Skoj att ni ordnar med 3-årstest i Dalarna!
Satsar på det med min 3-åring!
Påminner om att anmälningstiden utgår 1 juli!
Enligt katalogen anmälda ponnyer med welshblod:
SALNECKE AMBITION e.Speyksbosch Dancer u.Ekens Electra e.Warleigh Nightjar
CINNAMON TWIST e.Power Boy u.Calista e.Nickel
CADFACH TED THE TRAVELLER e.Abercippyn Victor's Last u.Cadfach Tywysoges e.Craignant Flyer
SHAKIRA BRIZARD e.Power Boy u.Köhls Quadoll e.Balans
ÄNGABY GET MAXED e.Storhaug Magic Flyer u.Ias Saesnes e.Leyeswick Dai
SI BELLE e.Stendyssens Siban u.Sabelle e.Penwisg Llew
RMS NARNIA e.RMS Arizto u.RMS Nada e.Molstabergs Action Man
EXZENTRICS NARCISS e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon e.Molstabergs Sandstorm
STINGS SPITFIRE e.Simberg Superman u.Simberg Sharon e.Linksbury Royalist
Bra Marie:).
Katalogen ligger även ute på www.dalaponnyavel.com

Är någon där och fotar så vill jag gärna se RMS Narnia som var hos mig som föl med sin mamma Nada. 
Mia Spange kommer finnas på plats under dagen. Kommer säkert bilder på hennes hemsida www.spange.se

Det kommer bli så spännande, ser verkligen fram i mot denna dag.
Nu kan jag inte hålla mig längre. Måste få berätta några resultat som jag känner till:
CINNAMON TWIST e.Power Boy u.Calista e.Nickel. 987888=48 poäng, gångartsutmärkelse. 78=47 poäng, hopputmärkelse.
CADFACH TED THE TRAVELLER e.Abercippyn Victor's Last u.Cadfach Tywysoges e.Craignant Flyer. 888778=46 p, 88=48 poäng, hopputmärkelse.
ÄNGABY GET MAXED e.Storhaug Magic Flyer u.Ias Saesnes e.Leyeswick Dai. 997779=48 p, 88=50 p, hopputmärkelse.
SI BELLE e.Stendyssens Siban u.Sabelle e.Penwisg Llew. 888889=49 poäng, gångartsutmärkelse. 44=40 p.
EXZENTRICS NARCISS (bilden) e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon e.Molstabergs Sandstorm. 888887=47 poäng, gångartsutmärkelse. 77=45 poäng. 117 cm. Hyfsade hoppoäng måste jag säga för att vara första gången hon hoppade inomhus!

Vad hade Salnecke Ambition?

#12 996766=43 p, 44=38 p. Ursnygg ponny med utstrålning, men saknade bjudning, svaga rörelser.

Hur gick det för RMS Narnia?

#14 988776=45 p, 66=43 p
Resultat finns nu på www.dalaponnyavel.com

Ännu ett väl genomfört arrangemang som hedrar DPAF. Härligt att vi fått en så ambitiös ponnyförening i Dalarna!
#11 Jag såg att Cinnamon Twist tyvärr inte fick någon hopputmärkelse, pga att poängen satt litet "fel" (måste ha lägst åttor i båda hoppbetygen). En lovande ponny är det ändå!
#17 Så är det. Borde ha tänkt på det själv.
Det finns väl flera sådana som jag läser resultaten. Alltså ponnyer med totalpoäng som skulle räcka till utmärkelse men där siffrorna fördelats "fel"
av domaren.
(Hoppas mitt protokoll kommer med posten idag. Vill läsa!)
#17 Tack för dina fina ord. Det är ju inte "bara" att arrangera, men nu är det iaf gjort och jag tror de flesta var nöjda. Själv är man ju helt slut än….