Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 1000 ggr
Elshira
0

Inspänningsgjord - utställning?

På många äldre bilder ser man att hingstarna hade en gjord med inspänningstyglar på utställning, både i sveige och i england.

I sverige har jag numera aldrig någonsin sett en hingst med detta utom möjligen ardenner~

De flesta bilder på welsh champions se man också utan gjord idag, även om det finns någon enstaka som har det.

Är det "preskiberat" med dessa gjordar i england, ungefär som att vi inte flätar manen på Welshar numera eller är det fortfarande mest upp till utställaren att ha det? Vad tycker dommare om dem?

Tror inte jag skulle behöva ha det på någon av mina hingstar då de springer fint i form i.af vid visning men jag kom bara och tänka på detta när jag satt och kollade igenom böcker med Welsh Champions här hemma som gjordes för många år sedan =)

Hakuna matata!

Fourjoy
0

Fanns D hingstar som hade gjordar i år på RWS, men jag har aldrig sett sådana här….det vore ju kul att prova någongång..

Elshira
0

Jo precis någon enstaka Sec D kan man se i england, men förr hade man det ju på nästan alla?

Den är väll bra om man har en hingst som behöver komma ner lite i form~ Men vad säger dommar e i allmänhet om det? ^^

Hakuna matata!

Elshira
0

Ok, men det framgår fortfarande inte om det är tillåtet på svenska utställningar~?

Hakuna matata!

ragnhild49
0

Det står ju ingenstans att man inte får ha det, så det borde vara lika fritt fram med det, som med piskförare.

Elshira
0

Jag ska slänga iväg ett mail ang. detta till SWF!

Hakuna matata!

ragnhild49
0

Ja, gör det. Vore kul att veta.