Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsektion-wpb-welsh-partbred
Läst 4427 ggr
Fourjoy
0

trimning av WPBR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min gula tvååring har en mjuk ullig vit man som ser ut lite som en rotborste.. .. har funderat på om man skulle fläta den till utställningen… men jag vet inte???  har för mig att dom flätar i England… eller "ridhäst" trimmad… (handbredd) men skulle jag använda sist nämnda skulle hon se ut som en mohikan…

Arhults
0

En WPB ska vara igjordning gjord som en ridponny. Flätad och med svansen rakt avklippt och ned till kotan!

Fourjoy
0

jaha.. då var det bara att öva flätning….det var många år sedan jag gjorde det.. men jag tror hon kommer bli rätt så söt i flätor… svansen når inte ända ner till kotan ännu.. men det får domaren har överseende med…Flört

ZABA
0

Personligen tycker inte jag att det är speciellt snyggt med flätad man om det blir sådär jättestora knoppar som på bilden #1. Fast är "reglerna" att det ska vara flätat så bör man ju fläta. Gulligt är en annan sak…

BILD: Welsh partbred Östertorps Halla e.Samurai ox u.Mimmi II RW 944 med ganska lagom stora knoppar till storleken på kropp!

Arhults
0

Har man en tjock man blir det tjocka flätor dessvärre!

Arhults
0

Har man en "riktig" ridponnyman kan knopparna bli så här små!

Fourjoy
0

oj… vad damen kommer bli glad när jag ska få till manen… många blåa tår lär det bli innan jag är klar…. hon tycker inte man ska lida pin för att bli fin….. Flört

Elshira
0

#5 Vad är det för stam på den där snyggingen? :o

Hakuna matata!

Lorita
0

#6 du kan använda en trimkniv till hund så trimmar man manen underifrån, så slipper du plåga hästen med att rycka manen.

Jag knoppar Karisma men Kiara vill jag ska se ut som en bergsponny, hon har den kroppen, Karisma ser mer ut som en sektion B

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Arhults
0

#7 Speyksbosch Diablo e. De Goede Ree Now or Never u. Speyksbosch Datsja ue Speyksbosch Naturel

Speyksbosch Diablo

Diablo1a.jpg Speyksbosch Diablo Maj 2009 image by Rodde

10594797NoworNever.jpg Dee Goedes Ree Now Or Never far till Diablo image by Rodde

Diablos pappa De Goedes Ree Now Or Never

Elshira
0

Det förklarde saken… Riktigt flott kille!

Hakuna matata!