Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthingstar
Läst 1298 ggr
Dyblygiad
0

Lite sorg hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Besk åkt till fodervärd och sorgen är stor hos äldsta dottern.  För min del är det lite sorgligt menändå skönt, nu är vi hingstfria och kommer (haha tror ni på det) att så vara några säsonger framöver……

Men visst är det tomt i hans hage och vi kommer att sakna honom, vår lilla maskotKyss

Dyblygiad
0

En till bild från tiden då min dotter red honom, nu är hon för stor. Då var åkte vi till Täby ena dagen

Dyblygiad
0

Dagen därpå var det terrängridning

Dyblygiad
0

Och en annan dag dressyr.

Han tävlades aldrig ordentligt hos oss men visade verkligen att han var en allroundhäst som kördes i som 8 åring. Gjorde allt vi bad honom om och har en underbar personlighet.

Izzi
0

#3 vad läcker han är!

[Hallonqvist]
0

Det är precis likadant här. Även vår hingst åkte till fodervärd i lördags och det ser väldigt konstigt ut i hagarna med bara två ston som går där. Man är ju liksom van vid att det då och då kommer farandes en fuxig fara som skjuten ur träden för att kolla var hans familj är.
Vi har haft hingstgnägg på gårdsplan de senaste 8 åren och även om det inte är mycket i avelssammanhang så är det märkligt tyst på gårdsplan för tillfället.
Men han har det mycket bra där han har det och det här är ju planerat sedan ett tag. Glad
Däremot har inte vi planerat att vara hingstlösa utan på ena eller andra sättet blir nog tjejerna betäckta nästa år igen.
Ska ju till Cob Sales i oktober och åker dit med öppna kort. Hittar vi nåt blir det köp annars kanske vi leasar nåt till nästa säsong.
Så det är fulla muggar iallafall, trots saknaden av vår Halybailey.

Arhults
0

Min plutt åkte till Sundsvall  för ett par veckor sedan… men vi vet att han har det bra!

Hur gör ni till nästa betäcknings sässong? Vår Diablo får ganska många ston och har redan fått tacka nej till 2 ston sen han åkte!

Diablo och jag tränar 21/7-09

[Hallonqvist]
0

#6 Det ligger lite löst just nu. Preliminärt har vi sagt nej, han får stå utanför aveln ett tag, men börjar folk dra i honom så får vi väl se hur vi lägger upp det. Vill inte belasta foderfamiljen med betäckningsston då det är en hel del bök med det, och jag vill inte förstöra tävlingssäsongen för nya ryttaren heller.
Så vi får se hur 2010 blir. hade semin varit billigare hade det varit ett alternativ, men med så få betäckningar han får blir det mer dyrt än nöjsamt, tyvärr. Obestämd

Fourjoy
0

#7 ..du kan få låna en hingst av mig….jag har 4! Skäms Förvånad   Flört   nä…skämt…vill inte låna ut…skulle sakna dom allihop för mycket…

Hanna-D
0

#6 Vilken snygging!

Arhults
0

#9 Tack!