Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketthingstar
Läst 3256 ggr
kazper
0

Hingstar länsvis

Skulle vara kul och få lite information om vilka hingstar som finns inom kalmar - östergötland - jönköping.

Hingstar inom sektion C och D.

PernillaJ
0

Kolla i hingstlistorna på SWFs hemsida, www.swf.nu, under "Hingstar i avel".

I Östergötland (Rimforsa) står Ias Cadarn KWD 48 som presenteras här på sajten, och i Jönköpings-trakten (Forserum) finns Ias Comed Hedegog KWC 13 som också har en presentation.

Dyblygiad
0

I kalmar (Öland) finns Brudvik Dyblygiad sekt D,

kazper
0

Jag vet att det finns en bra hingstsida på SWF:s hemsida men jag saknar att man inte kan söka hingstar länsvis. Det underlättar att även ha hingstarna så tycker jag.

Wcob
0

Stockaremåla Timothy, sek D, finns i Åseda (Kronobergs län) men han har nog inte varit i avel på några år?

Foxglen Hercules, sek D, finns i Vimmerby (Kalmar län).

Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se

Pagn
0

Pentyparc Shonnyn Dhu (sec C) finns norr om Kalmar i Läckeby, hos min granne, och han tillbringar dagarna(när han inte betäcker ston) med att leka i hagen med min 23 åriga arabvalack som uppfostrat honom sen han var åring.Skrattande

WinterPrince
0

Gwrthafarn Lord Snowdon finns i Högsby, men vet inte om han är tillgänglig för gästande ston.

sanderfors
0

De hade varit roligt att se hur pass utspridda welshhingstarna är här i sverige! =)

Arhults
0

Men kan vi inte göra en lista på alla sektioner welshar länsvis? Det skulle väl vara bra att ha, alla fyller i sina hingstar och vilket län dom står i.

Fourjoy
0

# 8 bra ide! 

SWF skulle kunna ha en karta med nummer för varje hingst, jag såg detta i något nummer av Årsboken, praktiskt, lätt och bra.

kazper
0

Visst är det en bra ide att göra en aktuell lista över welshhingstarna, hur de finns länsvis Glad

[Hallonqvist]
0

Det fanns en sån karta för länge sen på hemsidan, för typ 7-8 år sen eller nåt, det tog kanske för mycket tid att administrera den, kanske därför den försvann. Kontakta SWF och fråga, dom kanske är positiv till att lägga ut en ny karta *har inte tid eller ork själv just nu att engagera mig*

Welsh-C
0

Det är förmodligen mig - SWFs webmaster ni syftar på när ni skriver "kontakta SWF…."
Jo, jag gjorde för många år sedan en lista plus karta och visade var hingstarna fanns länsvis. Tyvärr visade det sig att den var totalt omöjlig att administrera då hingstarna bytte station och såldes utan att SWF fick veta något vilket i förlängningen gjorde att vi fick på nosen för felaktigheter på hemsidan.
Sen har jag en personlig undran, letar man verkligen hingst länsvis? Är inte hingsten i sig prio ett och länet av underordnad betydelse? För den som önskar finns ju möjligheten att själv sortera hingstarna länsvis.
Mvh Maria - Webmaster i SWF

Arhults
0

När jag föreslog att vi skulle göra en lista länsvis så menade jag på Welsh iFokus och hingstägarna själva skulle fylla i just under sitt län. Jag vet inte om det var så enkelt med kartan i  årsboken, vårt stuteri hamnade väldigt långt från dess rätta läge, men iden var god.

Nej folk är bekväma och väljer hingst som är närmast sig och hemmet! Mindre betydelse verkar det vara om sto och hingst passar ihop eller ej! Det är en liten skara som har förstått att det är blodslinjerna som gör individenSkrattande

O

[Hallonqvist]
0

#12 menar mest kontakta nån, behöver inte nödvändigtvis vara en webmaster, finns ju gott om folk som kan förmedla åsikter till övriga involverade Glad, men hade också en känsla av att det skulle vara svårt att administrera.

Fourjoy
0

..ja det är ju tyvärr så ibland….många väljer efter vem som är närmast och inte i 1:a hand den bäst lämpade….

..och det är himla svårt att hålla något aktuellt om inte dom inolverade bla hästägarna inte gör sin del….då blir det snabbt hopplöst fall….inte lätt att vara webmaster alla gånger….Rynkar på näsan

Welsh-C
0

Instämmer med föregående "talare"  Glad

ragnhild49
0

När jag föreslog att vi skulle göra en lista länsvis så menade jag på Welsh iFokus och hingstägarna själva skulle fylla i just under sitt län.

Eftersom det är en ganska liten klick som "håller till" här på WiF, så skulle en sådan lite aldrig kunna vara speciellt "up to date".

WiF är väl i första hand ett diskussionsforum?

Jag tror att det räcker bra med SWF:s hemsida. Det är väl i alla fall dit man vänder sig för att få aktuell information.

Fourjoy
0

På SWFs sida står ju kontakt uppgifter till alla hingstar och skulle nu ev uppgifter vara inaktuella så vet säkert den kontakt person som är angiven vart eller vem som ska kontaktas….hingst listan uppdateras ju vartefter med nytt men kommer inga upgifter in så kan inte webmaster ändra - enkelt!

..sen kan den händige faktiskt lägga upp en egen (privat) excel fil med hingstarna, där kan du sortera och lägga in uppgifter som du vill ha dom…..Flört

kazper
0

Då jag är ny när det gäller avel inom welsh så skulle en aktuell lista verkligen underlätta.

Det är ju lättare att börja med hingstar som står inom ett visst avstånd då man kan titta på hingsten live. Jag föredrar också få kontakt och träffa personen som skall hantera mitt sto vid betäckning. Att se stall och hagar osv…