Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 1826 ggr
PernillaJ
0

SP Valla den 11 juli 2009

Tyvärr har jag inte fått katalog till sommarpremieringen på Valla i Linköping idag, premieringsförrättare Ronny Johnsson.

Är det någon som varit där och kan rapportera i den här tråden, bedömda welshar och resultat? Helst med bilder också, förstås.

ragnhild49
0

Jag tror att Izzi varit till Valla med Brudviks-märren.  Förhoppningsvis rapporterar hon till oss här i forumet!

Izzi
0

Japp, jag var där med Brudvik Blodwen Coch i spöregnet!, o snorhalt var det i gräset.

Hon fick 87787=37p.

Brantsviken Minoo fick 37p

Inger Becker fick diplom på två av sina mountainston. Och en fick 39p

Sen vet jag inte mer tyvärr.

PernillaJ
0

#2 Trist när det är regn och halt, jag kan tänka mig att Blomman (och andra storsprungna hästar) behöver fäste för att bäst komma till sin rätt.

Namn och härstamning på de övriga visade welsharna?

Brudvik Blodwen Coch (D), s -06 e Nebo Red Dragon - Brudvik Boneddiges e Llanarth Lord Nelson

Izzi
0

Ja, det var lite trist. Hade hoppats på 38 iallfall. Men, men, hon var lugn o snäll o det är ju huvudsaken!

Brantsviken Minoo (B) -06 e.Coulthard - Lady Melissa e.Wärnanäs Peng

Consors Quickstep (A) -07 e.Symondsbury Tartar - Laeryds Quinnsess e.Pegasus Buckey

Ekbäckens Springflower (A) -06 e.Heniarth Yarra-Glen - Ekbäckens Sunshine e. Twyford My Man

Ekbäckens Sundance (A) -06 e.Heniarth Yarra-Glen - Ekbäckens Sunflower e.Ekbäckens Moonbeam

Ekbäckens Tottsie (A) -06 e.Heniarth Yarra-Glen - Twyford Tally e.Twyford Anthem

Molstabergs Spice (A) -02 e.Springbourne Pioneer - Twyford Sparklet e.Twyford Nightcap

Eppynt Venica (A) -94 e.Eppynt Silver Shadow - Eppynt Viola e.Revel Jiro

Namnlös (A) -09 e.Heniarth Mr Milligan - Eppynt Venica e.Eppynt Silver Shadow

O så Brudvik Blodwen Coch

Men jag vet inte vilka som fick vad Skäms

PernillaJ
0

#4 Tack Glad

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var där tillsammans med Kim Jonasson och Nikita f.2006 e.EG Pauli u.Östertorps Ninni e.Scrafton Night Owl. Niki visades som ASRP-ponny med mycket welshblod. Erhöll 87887=38 poäng, klass I och avelsvärdebokstav G. Hon uppförde sig jättebra med tanke på de yttre omständigheterna. Som dagens sista ponny för visning blev hon alldeles ensam vid visningsringen + att gröna fina gräset var superhalkigt på grund av det minst sagt myckna regnandet. Dj-ar vad det regnade! Skrikandes

Några bilder från dagen kommer finnas här så fort uppladdningen fungerar som den ska… Just nu är det "bara" några Nikita-bilder.

Ekbäckens Tootsie/Tottsie fick avelsdiplom med 43 poäng om jag inte minns fel. Det gick inget vidare att skriva i den blöta katalogen.

Eppynt Venica med sitt läckra hingstföl erhöll guldpoäng och fölet fick 39.

Consors Quickstep såg jag aldrig till så den var nog struken. Sorry Wester-Ek!

Junction
0

Molstabergs Spice? ska ha visats med hingstföl vid sidan, vilken hingst är far till fölet?

PernillaJ
0

Jag har fått resultat från Inger B (tack!):

Welsh sektion B
Brantsviken Minoo, 77788=37 p, Kl II, G

Welsh mountain sektion A
Ekbäckens Springflower, 98787=39 p, Kl I, G

Ekbäckens Sundance, 98878=40 p, Diplom, G I

Ekbäckens Tootsie, 99889=43 p, Diplom, G I

Molstabergs Spice, 87887=38 p, G, Kl I

Eppynt Venice, 99788=41 p, G

Venice hingstföl e Heniarth Mr Milligan, 98778=39 p, Kl 1

Welsh cob sektion D
Brudvik Blodwen Coch, 87787=37 p, Kl II, G

(härstamningarna hittar ni i #4 ovan)

Spader-EliN
0

Bilder från dagen finns nu på min hemsida www.elinbolling.webb.se (under arkiv)

[Hallonqvist]
0

tack så mycket för de fina bilderna!

ZABA
0

#9 Superkul! Ska se till att beställa några Nikita-bilder vid tillfälle även om jag tog egna. Just nu är kassan skral…

Rörliga bilder på Nikita i regnet finns här och där.

Spader-EliN
0

#11 Bara att höra av sig :)