Äntligen har han kommit!!
Så som jag har oroat mig, tog in damen igår i regnet.. vi var upp i 01 snåret igen och inga tecken på värkar, vaxproppar, mjölken var grumlig men inte vit.. hur lugn som helst så jag gick och la mig, imorse när jag fodrade så stod han bara där.. En vacker liten fuxhingst, med minst 2 höga strumpor och bled, jämn fin bläs.. torr och ren var han, Kiara har gjort ett kanonjobb!
Han ska heta Copernikus!
Bättre bilder mot eftermiddagen…

Grattis, jag ser framemot fler bilder 
Sicken liten en, grattis alla inblandade!
Jag väntar fortfarande. Mitt ena elefantsto är beräknad om två veckor men har inte satt juver ännu.

#3 hon gör nog som min gjorde i år, hon fixar det under morgonkaffet
hon visade ingenting innan mer än att hon såg grinig ut på morgonen, jag skulle bara dricka kaffe och nästa gång jag tittade ut så låg det en Kahlúa där i hagen.
Är det fler som fortfarande går och väntar?
Nu vill jag allt annat än att sitta på jobbet! =/
De enda hon visade igår var att man absolut inte fick ta i henne, hon bet efter mig.. men inga tecken på värkar, ingenting! Allt måste ha gått jättefort! Allt verkar helt okej… Den blev perfekt!
GRATTIS!!!!! han är hur fin som helst!!!
..ja sa ju att det skulle bli en hingstunge….
.
Vårat stammsto Betty Boop II (e. Molstabergs Sandstorm, ue. Ekbäcken Moonbeam) är alltid blixtsnabb på att föla…
Förra åtet så hade hon vara blivit utsläppt i hagen som vanligt, fått lite hö, var inte orolig utan var pigg och matglad som vanligt, inga vaxproppar osv. Grannen Madelen Thiger kom förbi för att prata av sig lite och hon åkte sedan igen efter kanske 20-30 min. Men innan hon kom ut på vägen vände hon om och sade till oss att vi hade en fölunge i hagen! Dessutom var han nästan helt torr redan så hon hade alltså fölat precis efter vi tog ut henne.
Två år innan det så hade jag varit in till henne kl 8 på morgonen innan jag skulle iväg till skolan och allt var lugnt, inga tecken alls. Mormor hade matat henne vid kvart över 8 och även hon hade tittat till henne. Hon gav alla mat och skulle sedan börja bära vatten och då stod där en välskapt liten fölunge. Och jag hade bara precis hunnit sätta mig i klassrummet xD
Hon är en riktigt snabb en ;D
Hakuna matata!
min gamla märr är en luring också….sista fölet så blev hon kollad kl 5,30 allt lugnt och sedan när han gick in för att hämta en kopp kaffe och en macka innan fodring kl 6 så var hon klar när han kom tillbaka…..

Och min förstföderska måste ha lurats också.
Märkte ingenting på henne kvällen innan. Och det var minst 2 veckor kvar till fölningen trodde vi.
Men oj, vad hon lurade oss…. en liten torr krabat fanns i boxen tidigt på morgonen 
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"
Går i tankar att betäcka om… du kan ju alltid låna henne! =P
Men jag tänker på hans svans.. kommer den att räta ut sig, grannarna säger att jag ska linda den, men de känns inge bra! =/

Ibland tycker jag att fölen föds med ganska "krokiga" svansar som ser ut som om de legat dubbelvikta i magen- men hos oss har de har rätat ut sig till superfina svansar helt av sig själv! 
Att linda den kan göra mer skada än nytta, det kan stoppa cirkulationen och skada svansen, avvakta ett tag och se hur det går. Skulle den nu bli krokig så är inte det hela världen….
…åh va jag önskar jag hade tid att åka upp och titta på honom….men vi målar och bygger om stallet just nu…..men vi blir väl klara nån gång….
Har du tid att vänta ska jag åka till vätö i september med dessa 2 tror jag.. =)
…kanske ska anmäla en jag med då….