Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 941 ggr
PernillaJ
0

Bjärsjölagård 11 juli 2009

Här kommer kataloguppgifter för welshar anmälda till sommarpremiering. Hoppas någon av forumets medlemmar ska dit och kan rapportera hur det gått (poäng och placering) i den här tråden, gärna med bilder?

Bjärsjölagård, Sjöbo (Skåne) lördagen den 11 juli

Start klockan 9.00, premieringsförrättare Roland Fransson

56. Filippa IV (B)

-06 e Castor II - Fantasi e Cognac

57. Stings Malva (D)

-07 e Derwen Mr T - Twynmelyn Morfydd e Horeb Euros

sting
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag var där och titta

Filippa IV fick 898877= 39p

Stings Malva fick 98888= 41p och blev BIS 2Skrattande

Det var 71 hästar/poonysar anmälda

fotograf Elise Nilsson

JenD
0

Var det inga andra welshar? En svart sek C hingst? Vet inte om han blev anmäld eller inte..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

sting
0

Näääää

Inga fler welshar anmälda…..

[Hallonqvist]
0

Grattis till fina poäng!
Men BIS, finns sånt på premiering? det har jag aldrig varit med om.

sting
0

Igår var det så att den bästa av var ras med minst 40p gick vidare till Bis final

Även på Bollerup har de så

Kanske typiskt skånskt??

Trevligt vilket fall som helst, då fick man se de bästa för dagen av varje ras…….

PernillaJ
0

#4, 5 Jag skulle påstå att det är typiskt skånskt. Kanske har det samband med alla vandringspriser som ska delas ut till bästa ettåring, bästa tvååring, bästa skåneuppfödning etc? Vandringspriserna skapar ett behov av en final där de främsta rangeras.

Allra vackrast på Bjärsjölagård igår var det treåriga gotlandsruss-stoet Zhakira (e Ernst Rasken 511 - Zabine 4348 e Niklas 467). Hon vann BIS, fick 99789=42 poäng och premierades med diplom och G. Kvällen innan premieringen vann Zhakira ett travlopp på Jägersro - både snygg och användbar ponny alltså.

ragnhild49
0

Förfarandet med BIS på en premiering har jag hört talas om tidigare. Verkar i alla fall roligt tycker jag. Spännande för både publik och djurägare med BIS-final.

mariajalrup
0

Var kan man hitta alla resultat från 11/7??