Första Dilplomstoet WPB?
I Onsdags ska det första WPB stoet fått Diplom enligt Morgan Johnsson, stämmer det?
Arhults La Scala grundregistrerad som WPB, finns det fler?
ingen aning, men Grattis till er iallafall! 

Kiara har diplom men jag visade henne inte som WPB utan som knabstrupper, jag hade inte en tanke på att man kunde visa två gånger 
Ett stort gratis till det nyblivna diplom stoet och det är härligt för WPB aveln 

Det gäller nog WPB grundregistrerade som 87

#3 det måste det ju göra, annars blir det ju fel.

Man visar väl sitt sto där man har det grundreggistrerat, är stoet reggat som 93 i Asrp och stämplat som WPB kan man väl inte bli belönad med diplom som WPB? Eller har jag fel?

Jag vet inte om Joelsbo Dewdrop fick diplom förra året.
Segerstad 2008-07-14
Joelsbo Dewdrop
87050165
e. Joelsbo Coulthard RW 116
99798=42

Men är hon grundregistrerad i WPB? Där ligger det kniviga? Morgan sa att La Scala var den första och när jag hörde det tyckte jag det lät konstigt!
Vi äger inte La Scala länge och vi visade inte heller henne.
Det stämmer att Dewdrop kom lite före, hon har ju raskod 87. Men strunt samma, kul att även registrerade WPB visas på premiering och får fina poäng, Ju fler ju bättre! 

Ja det tycker jag med är kul, och jag hoppas det blir fler som reggar som rena WPB

#9 varför är en stämpel mindre WPB min Karisma och Kahlúa är ju 75% Kiara 50% welshblod och det krävs bara 12,5% för att vara WPB.
Mina har raskord 15 också, där finns massor med WPB eftersom vi nästan inte har några bra egna hingstar. Jag kommer inte att ta bort en ras när jag kan ha två, det förstår jag inte vitsen med.
Sen är det underbart att få ett diplomsto, det är ju lika svårt som att få en hingst i kvalité stamboken.
87:or har ju bl.a. tillgång till Championaten, det har inte raskod 15, kollade precis. Det är ju en liten anledning, men det är ju självklart upp till var och en var man vill ha tillgång till, vad man är intresserad utav sas. 

Ja Dewdrop är en 87a, detär ett stort kliv åt rätt riktning för varje WPB som får Diplom! Grattis Arhults till uppfödningen 

#11 Karisma är ju 87-07-0381 och 15-07-0005 hon har ju två regnummer ett som welshpartbred och ett som knabstrupper , det får hon ju genom sin stämpel. Ställer jag ut henne som welshpartbred så använder jag ju 87-07-0381.
Jag får åka till knabstrupperriks med henne och det hade jag inte fått göra om jag inte tagit ut ett knabstrupper pass först, inte ens som korsning.
#13 Det visste jag inte att man fick ha! Stämpel trodde jag var enbart en stämpel och inte ett registreringsnummer…
Då har jag missförstått det här med partbredstämpel i alla år.

#10 Inget fel alls, men många WPB är ridponnier och då har dom visat sig på premiering med sitt RP nr 93 eller 43 t.ex sen skriver dom på SWF hemsida att dom fick diplom som WPB fast det var igentligen som ridponny dom fick diplom.
Arhults La Scala är grund registrerad som WPB hon har bara ett regnr fast hennes pappa är EG Pauli RP147 och hennes mamma Brittisk Ridponny valde vi att regga henne som WPB! Hon skulle kunna vara regitrerad både i RSF eller i Asrp.

så här ser det ut, det är för att man inte ska ta ut dubbla pass.