Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 1049 ggr
ragnhild49
0

Hur gick det här till!!?

För 16 dagar sedan hade jag 9 ponnyer här hemma. Nu är det bara fyra, och det är bara tre av dom som är mina.

Två sålda (sto + föl) och två ston  (varav en med föl vid sidan) är på betäckning. Hagarna ser öde ut,  och visst är det konstigt, nu när jag har fått lite andrum och hela lönen inte går till ponnyerna, vad gör jag?

Jo, tittar på tillsaluannonser. Kan någon låsa min mig, tack eller ännu bättre ta i från mig dator och telefonabbonemanget.

Skämt å sido, det kommer kännas tomt i stallet, men å andra sidan kommer kanske inte plånboken vara lika tom……

Lorita
0

jag har en liten partbred så slipper du leta Tyst

Du kollar ju bara marknaden det gör jag också ibland Glad men jag är dålig på att köpa, då tre av fyra är egen uppfödning Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

ragnhild49
0

De senaste tre åren har jag köpt ett sto och lånat två. Under samma tid har jag fött upp sju föl. Nu får det vara ett tag….ja i alla fall till nästa år, då jag ev betäcker två HT-döttrar.

Lorita
0

#2 det är bra du kollar marknaden som jag Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

…har också f-b svårt att låta bli att titta varje dag på salu sighter…både svenska och engelska trots att jag har knökfullt i stallet…..fast ibland när jag gillar något så noterar jag stammen och namnet… för senare "bruk" man vet ju aldrig….Flört

Jag kommer ju inte åka på någon auktion i England utan ett par stallplatser ledigt för jag vet att det åker med något hem…så är det bara….Skäms   just nu ligger intresset på A ston….