Ollies Camelia Till salu
Puttar upp lite
Fortfarande söker jag ny ägare. Säljer henne pga min knäskada, orsakad av ridolycka

Hur många föl har hon fått? Du skrev fölade lätt denna gången, har hon haft problem eller är detta första fölet?
#7 såg själv det, att det blev illa skrivet, kan inte ändra det själv. Nej enligt uppfödaren så var det inga problem med första heller. Mitt föl är nr 2. Det gick lätt och snabbt för henne att föla. Första fölingen är ett hingstföl.
Hon är visad med Guld, Syd-Welsh utställning Bjärsjölagård 4.7.2004 (9-8-7-8-8=40p)

#8 jag gick in och ändrade texten hoppas den låter bättre 
LORITA tack, du är tydligen en av dem
som kan. Ja mkt bättre, hon har ju inte vad jag förstått haft några problem med förra fölningen heller.
¨Telefon nr om någon är intresserad av henne/dem
0709-481598

Mycket fin :) lycka till med försäljningen av henne/dom.
#14 Det går trögt, synd med tanke på att jag inte kan använda henne som jag vill. Saker och ting går sällan som man vill. Fast allt brukar ordna sig ju.

#11 då lånar man grannes barn, alltid kan man få någon att visa 
Ja om min granne bara hade haft barn som ville visa. Gannens dotter har själv "utställnings" hästar. Hennes gubbe visar dem…..
Kruxet är att jag har inte många i min bekantskaps krets som är intresserad av hästar. TYVÄRR. SÅ jag väljer att sälja den stora. Visst hon är inte stor men, hennes funktion för mig är fel. Min hobby, kan inte luta sig mot andra alltid. Jag är rätt ensam hihi. Lastar själv, har jag tur vågar gubben stänga transporten…… Annars sköter jag det allt själv, han vågade knappt hålla min shettis som var ett år när hon skulle mätas
därför önskade jag att jag kunde hitta en köpare till Camelia, en som kan göra henne rättvis.

#17 du kan inte göra som jag, gå in och fråga på närmaste ridskola om det finns någon intresserad att visa/rida…………….man kan få vuxna föräldrar på köpet 
Hehe jag har inga pengar att betala för att någon ska rida in henne och idag gör ingen något utan betalning…. Var annat när jag var liten då var man överlycklig för att få rykta andras hästar. Har frågat så många om det finns någon som vill ha en ponny att rida på, men det är ingen som vill ha en häst grattis och rida in själv….Hon har ju många år kvar, är ju definitvt inte sliten, starka hovar och det enda som fattas på henne är ju ridmuskler. Fast det går nog snabbt, hon är en energisk dam. Har bus för sig i hagen. Hon och dottern skuttar runt ibland ihop. De går ensama nu när shettisen är på betäkning och de andra bägge går på mager bete…..
Tänker jag på det så har jag för mkt hästar till ingen nytta

#19 jag betalar inte flickorna som jag raggar på ridkolor, dom är överlyckliga för att få sköta en häst precis som jag var innan jag fick min första egna häst
dom inser också att sköta en häst är ett sätt att bevisa för föräldrarna att dom är mogna att ha egen häst dom med, så efter 1-2 år slutar det med att dom får köpa eget för sina föräldrar
då är dom också mycket mer förberedda än om dom bara hade haft ridskolan bakom sig 
I augusti 2008 hittade jag ryttare till mitt welshsto som inte blev dräktig. Hon var inriden och lite utbildad men inte igång senaste året, bara lite tömkörd av mig då och då.
Så här ser de ut idag:
Detta barn var närmsta grannflicka som bara ridet shetlandsponnyer innan. Jag är jättestolt över både hästen och barnet. Jag hjälpte dom väldigt mycket i början men nu åker de själva på träning och även på tävling.

Jag har en syster till din här för betäckning m Cennen Schubert (ej mitt sto)
samma mor men annan far, stoet som är här har även avelsdiplom
Det är en helt otrolig stam på dessa hästar!
Stoet som är här heter Ollies Carmen e Elit hingst, morfar Elit o även morfarsfar är Elit
Modern till dessa ston har poäng för Elit, mormor har Elit och mormorsmor har Elit
Slå det om ni kan
mvh ingrid
Putt
Såld. Hennes dotter ska med säljas om jag hittar rätt hem. Mitt knä är för dåligt för att hantera större fölingar och hon är stor. Shettisen fungerar kanon så jag får hålla mig till shettisföl.