Kvalitets 2009...
Jag planerar att visa min WM körd på Kvalitetsbedömning 2009. Jag läste informationen här och förvånas över att bedömmningarna bara är belägna i södra sverige! Eller ser jag fel? Nog måste det även finnas i sörmland där jag bor, eller har dessa proppar bara ännu inte kommit än?
Dom nordligare visningarna har redan varit
…

#1 VA? Kvalitets brukar väl alltid vara framåt hösten? Menar inte du treårstest nu?

Det är nästan inga föreningar norröver som har råd och ork att genomföra en kvalitesbedömning. De få som orkar brukar lägga ihop den med 3 årstesten.
#3 Tack för informationen, det var hemskt tråkigt. Jag har hela våren övat inför att visa på kvalitéen som fyraåring - körd. Tyvärr har jag inte resurser eller tid att åka till södra sverige för att genomföra detta. Det medför ju övernattning för både folk och fä samt långa transporter med både vagn och häst.
Är det bara jag som efterfrågar att få visa på Kvalitéen i mellersta och norra Sverige?

Är det bara jag som efterfrågar att få visa på Kvalitéen i mellersta och norra Sverige?
Nej, förmodligen inte. Men som Dybligiad skriver så är det ett JÄTTEPROJEKT att anordna treårstest och dessutom ganska dyrt för föreningarna då det är många domare/veterinärer som ska ha betalt och det ställer ganska stora krav på anläggningen osv.
Och i så gott som alla föreningar så är det alltid samma lilla klick med frivilliga som ror det tyngsta lasset och det finns gränser för hur hårt man kan pressa denna lilla klick.
Så mitt förslag är att du engagerar dig aktivt i din lokala förening och på så sätt hjälper till så att ni kanske i framtiden kan anordna aktiviteter i din närhet.
Det hjälper iofs inte dig i år men det är en början!
Sundsvall har Kvalitets i September….

Rättar mig själv. Menade naturligtvis kvalitetstävlan.
Jag har en undran om kvaliten, varför får bara A o B-ponny visas framför vagn?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag har nämligen tänkt köra in min Welsh Cob innan han rids in, då -vill jag naturligtvis visa honom framför vagn istället för riden då han -antagligen har mer erfarenhet av det vid unga 4års ålder.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km