Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettköpes
Läst 1472 ggr
Petra-Stark
0

B-ponny på foder

Jag söker en ponny till min dotter, hon har ridit på ridskola i 6 år (hon är 10år nu). Vi vill i första hand låna hem en ponny på foder för att känna att det verkligen känns rätt för henne, övriga hästar på gården och för ponnyn själv. Ponnyn får gärna vara en gammal läromästare, lugn, trafiksäker och trygg.

På gården finns ett antal ponnysar, stall stora hagar mm.

Mvh Petra

Elshira
0

Har ett sec. A sto på 6 år som kommer vara till salu i augusti.

Mörkbrun, apelkastad med 4 strumpor och bläs

e. Molstabergs Action Man

ue. Molstabergs Sndstorm

Hon har varit grundriden av mig och just nu sedan ca 1 år tillbaka (de skulle låna henne ca ett år vilket också blev, så hon kommer hem efter sommaren, en 11 årig tjej rider henne för tillfället), står hos vår vet. 6 km från oss :) Hon har fina gångarter men vill man tävla henne är det nog mera hoppning man bör sattsa på även om jag inte tror att ett lättare dressyrprogram skulle vara någon större svårighet heller.

Hon är ingen läromästare men hon är ingen särskillt sprallig typ, lite pigg men inte jobbig ute i skogen eller så. Har ridit henne vid vägen och mött både det ena och det andra och har aldrig brytt sig.

Bor dock ca 4 mil norr om Uppsala och ser att hästen hamnar innom de närmsta 15 milen~ från mig. Intressant?

Hakuna matata!