Tävlings debut
På lördag ska våran sek c valack starta sin första dressyr tävling LC:2
Fortfarande lite svårt för flickan som rider att hålla i hop honom i galoppen och han kommer lite bakom hand överlag …men vi ligger som sagt bara i startgroparna.
Jag tror jätte mkt på honom som dressyr ponny.
och när min egen dotter är stor nog ska hon få ta över
Visst är han fin!?
Rhyd-Ddu Mabon
f.05
e.Laurtom Glyndwr
u.Maesllwch Menna
ue.Parc Marvel

Mycket vacker och härlig utstrålning, det blir säkert många fina placeringar.. Lycka till!
Mycket vacker herre!!! lycka till!!
Uttrycksfull! Lycka till med framtida starter:)

Resultatet blev 53% någonting ,lite vingligt och tyvär så tog han fel galopp i högervarv…flickan blev lite stressad och fick inte till det så ingen höger galopp blev visad….men i övrigt så skötte dom sig utmärkt…vi var jätte nöjda! MKT flott ponny stog det i kritiken samt han fick en 8:a!! på sina gångarter…Tjejen som rider heter Mikaela Gustavsson och ska snart fylla 13 år
Det är även hon som rider och tävlar Diablo ,tyvär börjar hon bli alldelles för lång.
Min dotter Kelly Nilsson 9 1/2 år startade sin första "riktiga" tävling med sin Adodas som enligt uppgift ska vara 75% welsh mountain och 25% shettis…tyvär så var vi tvugna att registrera honom som okänd härstamning då jag aldrig fick fram från förra ägarna vem som var hans föräldrar…(det hade ju varit roligt att få honom till welsh part bread)
Adodas köpte vi för två år sedan för 2000:- (Billigt!!) då var han bara ledd och longerad med ryttare på ryggen. Det är bara Kelly som ridit honom sen dess och jag tycker hon har gjort ett fantastiskt jobb! De red i hop 58% i LC :n
Nedan kommer lite bilder från dagen.

#7 Hur charmigt som helst!!! ett urfint ekipage, 
Sån liten gullig ponny. Shetalndsstorlek men ändå flott och rörlig. Måste vara ku för ett litet barn att rida. Sekt C valacken ovan verkar döflott och kommer slå alla när han får mer rutin. Ofta får flashiga gångartsponnyer dåligt betalt i början för felen syns ju så tydligt. Lycka till med de fina ekipagen!