Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1526 ggr
[Hallonqvist]
0

Gooood morgon!

Jösses vad varmt det är idag! Jag blev svettig bara av att ta mig till jobbet. Glömde kolla termometern först men det måste vara över 20 redan nu söder om stockholm.
Hästens svullna ben har äntligen börjat gå åt rätt håll efter snart 6 veckor så jag ger mig 17 på att det var senan som fick sig en smäll och att den nu är under läkning. Kul, då kanske jag kan börja rida henne så snart. Längtar verkligen!
Vad har ni andra på agendan idag då?

WelshD
0

Jag har just kommit hem från jobbet, så nu blir det skönt att krypa ner i sängen och sova till 13 tiden.

På em motionera en häst eller två om det inte är allt för varmt. Ikväll kommer det ev hem tre lass hö som ska upp på skullen. Så är det tjejmiddag ikväll hos Eva…..fullt program idag.

ZABA
0

Rapport om idag och tidigare dagar i veckan:

Swettigt även på Färingsö. Sol, nästan molnfritt och ca 19,5 grader varmt i skuggan.

Har länge tyckt att jag haft aningens för många stickelhår så igår kväll färgade jag alla hårstrån. Idag lyxade jag till det med en språjlans ny kortärmad skjorta och t o m nymålade (genomskinliga) naglar. Det kommer en advokat på besök om knappt två timmar så det gäller ju att se lite prydlig ut. Orsaken till besöket är mycket tråkig men tyvärr går den inte att förändra.

I övrigt väntar och väntar och väntar jag på att min bilmekaniker ska höra av sig. Min vackra oranga Volvo slutade helt plötsligt att fungera i måndags kväll. Som tur var blev den stående inte så långt hemifrån hemma hos en kompis. Där står den fortfarande i säkert förvar. Verkar som om det kommer bli så ett tag framöver. Många saker som inte går att genomföra bara för att bilen krånglar. I morgon väntar t ex chipmärkningsjobb, till helgen planeras besök i Lerum osv osv. Suck.

#0 Härligt att onda benet mår bättre. Du glömmer väl inte att anmäla till sommarpremiering? Jag postade anmälan till Enköping 20/9(!) idag. Lika bra att vara ute i god tid så man inte missar då efteranmälan ej är genomförbart.

[Hallonqvist]
0

Ömsom vin ömsom vatten. Beklagar verkligen anledningen till det "fina" besöket. Livet är inte rättvist och dom goda tas först Rynkar på näsan

Här har det också varit turbulent med bilar. Beslutade ganska hastigt att vi skulle sälja våra bägge bilar och köpa en ny istället att ha tillsammans. Sålde den ena efter en visning med spekulant som slutade med bärgning, fick den lagad och såld. Tog pengarna och åkte igår och hämtade nya bilen. Kommer hem på kvällen och då har nån ¤%&* gett sig på min bil och slitit bort tanklocket så just nu är den osäljbar. Skrikandes vad f-n ska dom med ett tanklock till !?!?

Ska absolut anmäla till Enköping! Det får bli treårspremiering där är bestämt. Har väntat med att anmäla men ska göra det när lönen kommer. För många utgifter på en gång, som vanligt. Tungan ute

Wippen
0

God förmiddag

Vad händer här, jo jag är fruktansvärt rastlös, har semster, man vill göra massor, måla plocka och fixa med alla de olika saker man kan göra på en gård men allt kostar så himla mycket, pengarna ska ju räcka hela sommaren, så idag ska jag tvätta alla hästtäcken och schabrak, hjälpa Steffi med ridningen.

Handla nytt fästinghalsband till vovsen, plockade fyra små äckliga kryp på han i morse så nu har det gamla halsbandet gjort sitt.

Jag och Steffi har en enorm längtan efter en fyrbent vacker herre som bor i Göteborg, tur att man har alla bilder att se på

Gubben har slagit hö och ikväll ska vi grillaSkrattande

Fourjoy
0

Idag är det jobb och röjning i huset som gäller, den här sommaren ska ALLT som bara ligger UT !!!!!!!!!!! Skrikandes

Snart väntar stalltvätt och målning…så det är inte bara huset på 350m2 som ska städas…..Förvånad  fast jag tänker inte göra allt själv…min man får "semester" snart

Pållarna går och har det bra i hagen, alla ston betäckta och jag håller tummarna på att alla är i väntans tider….men å andra sidan vet jag två som gärna har några dambesök till……Flört 

…positiva sidan av att städa är att jag nu har 6 banan kartonger med hederspriser…keramik från min fd butik…

sanderfors
0

Ja här går vi alla på tå runt min Kiara som är beräknad mellan 19 och 29.. =/ känner mig grymt nervös men inga tydliga tecken än! Idag var hon lite orolig så ska ner ikväll och se till henne.. Hon är bra stor.. hennes ben ser ut som tandpetare.! =P