Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 2800 ggr
Petra-Stark
0

Hur ser jag ut??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vara så roligt att få höra vad ni tycker om min lilla kille.. Han är ett år på bilden. Å ville inte riktigt ställa upp sig, men kan kanske kan se lite ändå..

Petra-Stark
0

En huvud bild..

Diablo
0

Ja visst är det kul att höra lite andras åsikter …man blir så hemmablind.

Tyvär är jag inte bra på exteriör…försöker lära mig dock!

Men i mina ögon så är din kille jätte vacker!

Vad är det för sektion? borde jag se det kanske?;)

Lorita
0

Bild rakt framifrån och bild rakt bakifrån och vad han är för sektion skulle underlätta Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Petra-Stark
0

Han är sek B..

I mina ögon så är han sååå vacker, å helt underbart psyke. Men som #1 sa, det är så svårt att se på sina egna hästar..

Lorita
0

Hur gammal är han?

Petra-Stark
0

På korten ovan är han ett år..

Kortet jag skickar med nu är knäppt vid jul, så han ska fylla två snart..

Zondell
0

Av bilden att döma ser han ut att ha en lång hals, bra manke men kanske något kort kors. Ser välbenad ut. Kanske lite omusklad och har "att växa i". Helt klart en lovande ponny. Vad har han för stam?

Sasser
0

#7 Halvbror till din Sonette:)

Fourjoy
0

En fin ponny, bra proportioner… lite valpig fortfarande som 99% av alla ynglingar är… men han kommer "fylla" i så småning om…

Lycka till med honom!!

Petra-Stark
0

#7 E: Simberg Superman    U: Simberg Sharon

Har funderingar på att visa honom till sommaren, om jag hittar någon utställning eller premering i närheten där jag bor…

Sasser
0

#10 Vi har utställning i Svärdsjö 1/3. www.dalaponnyavel.com

Sasser
0

#10 Vi har utställning i Svärdsjö 1/3. www.dalaponnyavel.com

Elshira
0

Han ser lovande ut men just nu som de flesta unhästar gör växer han lite ojämnt. Lite överbyggd och omusklad ännu.

Hakuna matata!

Arhults
0

Det bästa är att visa sin ponny på flera utställningar, för att få et hum om vad man har.

Jag tycker kanske han har lite lågt ansatt hals, och något rak i kotorna. Sen skulle man i Wales säga att han har långa öron! Men när han är mellan 3-5 år vet man bättre.

Hur eller hur ser han riktigt trevlig ut. När du ställer ut honom se då till att han inte är i en svår växt period för det tar inte domarna någon hänsyn till.

Jag hittar ingen rolig exteriör bild som man kan jämnföra med men om du har siktet inställt på atthan ska verka som hingst, så ut och ställ ut många gånger.

Lycka till med din fina ponny!

HumlanochJuvel
0

Hej,

Hur ser min 9-åriga Welshponny ut? Har hon någon chans i utställning? Glad (Undrar bara för jag tycker det är lite kul att höra andras åsikter.)

HumlanochJuvel
0

Här är en huvud bild på min Welshponny Juvel också Glad

Arhults
0

Din Juvel har ett vackert welsh huvud, hon är inte så stor enligt bilden att döma, men verkar vara proportionerlig i sin kropp.

Även denna ponny ser ut att ha lite långa öron. Nu tror jag inte svenska domare tar hänsyn till öron, men en Brittisk domare hade sett det! Jätte söt ponny, ut och ställ ut henne i sommar!

Korta hennes man något innan utställning så den ser snyggt vårdad ut om hon är en sek B?

HumlanochJuvel
0

#17 Okej, jag ska korta hennes man men är det bäst att rycka manen eller klippa om man ska ställa ut? (Juvel är en Welshponny sek B)

Jag ska ställa ut henne i Kållared och Håcksvik till hösten tror jag. (Kållared har domaren Tom Best, Waxwing Stud och Håcksvik har domaren Madeleine Beckman och Ronny Johansson.) Tack för ditt svar Glad

Lorita
0

#18 Kållared tänkte jag åka med Kiara och Kahlúa också Skrattande

HumlanochJuvel
0

#19 okej vad roligt, jag har aldrig varit på deras utställning förut. Vet du vilka raser som är välkomna dit? Vad är dina för raser? När tror du propp + anm. blankett kommer ut? Kommer det stå på deras hemsida då? Glad

Lorita
0

Här hämtar du info och blanketter

Mina är welsh partbred.

Arhults
0

Klipp inte manen utan ryck den, det ska se naturligt ut och följa halsens form! Det kommer säkert att gå jättebra!

Vi kommer kanske till Kållared också med en welsh ponny, vill passa på att ställa ut för Brittisk domare och gynna dom i detta fall MIa A som tar sig ork och tid att arrangera utställningar.

HumlanochJuvel
0

#22 okej, jag provar att rycka den och får väl se hur det går sen, men det kan ju inte gå jätte bra första gången ;)

HumlanochJuvel
0

#21 okej tack för infon Glad ska läsa + anmäla genast så får jag väl se hur det går på utställningen (förmodligen inte jätte bra eftersom det är andra gången jag ställer ut men jag är med för att ha roligt också, jag tar det inte jätte allvarligt ;))

Lorita
0

#23 jag andvänder mankniv, för jag gillar inte att rycka manen på mina hästar.

Lorita
0

#23 jag andvänder mankniv, för jag gillar inte att rycka manen på mina hästar.

HumlanochJuvel
0

#26 okej, men jag har rykt någon gång innan och har inte mankniv så det blir nog ryckning den här gången … vilket datum rek. du att man rycker manen om den ska hinna växa ut lite till kållareds utställning i augusti??? Glad

Izzi
0

Börja i god tid, bättre att ta lite då och då om hon inte gillar det nåt vidare. Och så kan du göra sista fixet med en mankniv ett par dagar innan utställningen.

HumlanochJuvel
0

#28 OkejGladtack för tipsen