Freestyle dressyr
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Ville bara berätta att Steffi med Duncarra Beauty vann KORK;S freestyle dressyrtävling andra året i rad i tisdags, det är en jättetrevlig tävlingsform där barn och häst gör ett eget tema, man rider ett program där man kan välja på tre olika svårighetsgrader där det är obligatoriska rörelser som ska ingå sedan får man komponera ett eget program till musik passande klädsel. Steffi var häxan Valkyria på hästen skärselden
Det är tre jury grupper som bedömer utklädnad, helhet i programmet, sedan är det en dressyrdomare som bedömer ryttarens sits, korrekthet i uppvisning och utnyttjandet av banan och helheten i programmet
http://www.youtube.com/watch?v=3B7eyd_dCxU
Gå gärna in och titta på filmen
Det var så otroligt många duktiga och läckra ekipage med hela 13 stycken som hade lagt ner otroligt mycket jobb på sina program och utstyrslar
Tack för titten!
Så himla kul för barnen och hästarna och vilket fint ekipage. Kaxig musik som jag som gammal rocker gillar.
Fler borde ta efter detta koncept. Kom gärna med info om hur ni gjorde proposition, inbjudan och vilken kompetens domarna hade.
Bjuder på en bild på en halloweenlunch som jag ordnade på ridskolan i höstas. Barn älskar att klä ut sig. Rent pedagogiskt försvinner lite nervositet också.

Vilken trevlig tävlingsform! Roligt när de piffar upp dressyren lite mer och gör den både roligare för barnen och mer publikvänlig!
Jättebra och rolig form av dressyr, mycket roligare att titta på än "ordinär" dressyr….mer sådana arrangemang vore inte fel.. 
#3 Håller med dig! Ska vidarebefodra detta till föreningen här hos oss. Vore kul om det kunde satsas lite mer på dressyren också.
Världens häftigaste program var det!
En jätterolig tävlingsform och kreativ för barnen.

Hej Zondell
Ja du den musiken är tung
, det är så roligt att se barnen hur mycket tid och planering dem lägger ner på detta och jag lovar läktaren i ridhuset var smockfull, det var publikrekord.
Proppen ser ut så här
http://www3.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_150707/ImageVaultHandler.aspx
Dressyrdomare var Ulf Granhall han dömer vanliga tävlingar sedan hade man plockat ihop folk ifrån klubben i de andra jurygrupperna och deras kunskap vet jag inget om tyvärr, men det är som melodifestivalen när alla ekipagen står och väntar på poängen
Steffis poängrad löd så här
16,12,6 och ulfs poäng 30 poäng och full pott totalt 64 poäng
Jurygrupperna gav 16,12,10,8 och sedan 6 poäng till de andra
Dressyrdomarens poäng var 30,28,26 och så vidare
Jag håller med alla Er andra denna form av dressyr är så himla rolig och man ser hur barnen har roligt och det blir så avslappnat men ändå spännande
Jag har lagt ut några bilder på Steffis hemsida på några andra ekipage som Ni kan se hur barnen har jobbat med sina utstyrslar, det var Tom Cruise Top Gun där ponnyn hade flygplansvingar på rumpan, Wippen var Pluto med gul filt och en fräck svans på sydd som stod rakt upp och ryttaren var Mimmi, det var riddare det var Pink Lady från Grease och Lejonkungen och många många fler

Åh! jag vill också vara med!! Trots att jag klassas som vuxen är jag barnsligt förtjust i maskerader.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#0 här sitter jag och blir så rörd så tårarana kommer, vilken ridning jag saknar ord. Vilken ryttare och vilken häst, jag är helt imponerad.
Det där var en klass för sig må jag säga.
…tänk om jag kunde hitta en liten ryttare till vår svarta hingst….det här skulle passa honom som handen i handsken….han är magisk att titta på när han är på humör..

Hej Lorita
Steffi blev jätteglad när hon läste ditt beröm, tack så hjärtligt för dem fina orden
kram
steffi och mor
Fourjoy
Jag har vart inne och tittat på din sida och du har jättefina hästar hoppas att du hittar en ryttare för han är verkligen läcker