Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 2940 ggr
wester-ek
0

Marumsgård, Ljusterö 6/6

Startar ännu en tråd på PONNYUTSTÄLLNING….

Har lagt anmälan på posten idag o i sista sekund nästan då anml. tiden går ut i morgon. Någon annan som var lite snabbare än jag och har redan anmält??

/M

Hanna-D
0

Har anmält (dock shetlandsponnyer).

ZABA
0

Anmält en stycken welsh mountain, Exzentrics Narciss f.06 e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon e.Molstabergs Sandstorm.

#0 Vad har ni anmält?!

wester-ek
0

Vi kommer med 2 unghingstar båda Welsh Mountain f: 2008

* Storemyrs Sigge e: Springbourne Pioneer RWM 49

* Prins Valiant e: Vardra Santos RWM 57

Ska bli spännade att få en bedömning på dom… Redan nu lite nervös =/

/M

Dyblygiad
0

Kan bara tala om att jag inte fått några anmälningar från Wester ek innan jag åkte till Skara i går……..

5 WM anmälda.

Jag inväntar posten i morgon, sen är det försent.

Dyblygiad
0

Japp nu har Wester Eks anmälningar ankommit Skrattande

Lagom stor utställning med 55 anmälda. Vi tar inte emot efteranmälningar!

6 sekt B 9 WM 1 WC 3 föl 2 WPB, sen är det mest shetland o russ som vanligt.

wester-ek
0

#4+5 Phu vilken tur, bättre sen än aldrig? Ser fram i mott det iaf…

Dyblygiad
0

Nu är det stopp. 60 anmälning har det blivit i skrivande stund. Nu stänger vi totalt för anmälningar. De som inkommer i morgon får tyvärr inte vara med.

Kul att så många vill vara med. Jag tror att vi har alla ponnyraser med i år bortsett från Brittisk Ridponny + Exmoor.

wester-ek
0

Nu är killarna badade o fina för kvällen iaf, blir spännade o se hur dom ser ut i morgon! Resultat kommer senare när vi e hemma igen… /M

Dyblygiad
0

Vår webmaster är på svensexa så jag får inte ut någon vägbeskrivning på hemsidan….. är det någon av er som inte hittar så ring mig på 070-680 83 17! Efter färjan så åker ni 7,8km rakt fram, när ni passerar hagen med breda vita franska band så sväng hö och runda hagen. Kör förbi 2 stora röda lador på vä sida och runda det röda enplanshuset och ni har ridhuset på vä sida med parkering i hagen.

Sekreteriatet har mitt nummer , kl 07-16 i morgon. Ring om ni missar färjan och blir sena.

Välkomna allihopa i morgon!

För stunden har vi några strykningar, katalognr;5,16,18,35,37

ragnhild49
0

Rapport !!!!!!

MalinB
0

Grattis Dybligiad till Idas och Leias fantastiska resultat!!!

ragnhild49
0

#11 ….och det var?

MalinB
0

Fick ett sms att Ida fått 43p och Leia 42 och blivit fölchampion! Sedan har det varit tyst om fortsättningen tyvärr.

ragnhild49
0

Det låter ju toppen, med så fina poäng !! Det skall bli spännande att höra hur det gått för resten av ponnyerna.

Dyblygiad
0

Hallåj!

Ida blev förbannad på mig i BIS ringen så hon vägrade trava, gick i galopp hela tiden så hon åkte ut på tidigt stadium

43p fick Vallas Ida, Vallmo (russ) Norrvedas Vinst (russ) och en Stjärnsunds Dartmoor sto, ett vackert sto som dessutom tog hem BIS titeln!!!!! Reserv BIS blev en svart shettis med 42p.

Jag är trött men överlycklig över Leias fina 42p!!!!  Det är Idas 5e championföl av 6 möjliga!!!! Moflos Fröken fick 39p BIR, Nattens Candrah 39p Reserv BIR o Celmah fick 38p. Tror inte någon WM fick över 40p. Bästa rasen för dagen var Dartmoor där alla 4 deltagare fick guld.

Har efter utställningen flyttat 9 hästar till nya stället och nästan all utrustning. I morgon ska de andra 2 tävla hoppning och därför får ni vänta med resutlatlisa tills i morgon kväll.

Nattinatti!

wester-ek
0

Nu är vi hemkommna (för ett tag sen) och alla har fått mat i magen samt blivit väl ompysslade…

Mamma var väldigt flitig med pennan på dom flesta resultat och kan försöka få ner lite av det med ev. risk för fel.

Kat Nr: 31 Cool Kiboo f:2009 e: Colne Taboo 76667=32 Poäng

kat Nr: 36 Vallas Ida f: 1998    99898=43 Poäng

Kat Nr: 47 Meya f:2008    ?=39 Poäng

Kat Nr: 50 Menoe L f: 2007     77679= 36 Poäng

Kat Nr: 51 Exzentrics Narciss f: 2006   ? =40 Poäng

Kat Nr: Ekbäckens Saraband f: 2004   99887= 40 Poäng

Kat Nr: 53 Kiara f: 2004      99778= 40 Poäng

Sen har jag ju "våra" resultat…

Kat Nr: 48 Prins Valiant        88777= 38 Poäng & Silver

Kat Nr: 49 Storemyrs Sigge   88888=40 Poäng UNGP CHAMP,RAS

Kritik på dessa två finns HÄR!

ZABA
0

Exzentrics Narciss fick 88888=40 poäng. Reserv BIR wm.

Ekbäckens Saraband blev BIR wm.

När domare Beckman hade delat ut titeln unghästchampion till söte Storemyrs Sigge, han fått sin rosett och pris, gått ut ur ringen så blev det lite förvirring i domarteamet. Det var ju en unghäst kvar i ringen! Nr 51, Exzentrics Narciss. Domaren sa något i stil med att "ponnyn uppförde sig så vuxet så hon tog förgivet att så var fallet". Sålunda var det egentligen Narciss som blev unghästchampion wm och fick rosett för det. Hur RPAF löser det hela har jag ingen aning om. Glad är jag hur som helst för poängraden. Nu vet jag vilken premieringsdomare jag skall åka till i år.

Några foton kan jag inte bistå med denna gång, inte ens på min egen ponny…

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

17# Vi har löst det genom att låta Sigge behålla sin rosett men däremot ta ifrån honom titeln när vi rapporterar. Ägaren ringde själv.

Här är "lilla "Leia, 115 cm hög, ni får ursäkta att hon inte vill stå bättre, hon hänger inte i knäna.Kyss