Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1059 ggr
[Hallonqvist]
0

God morgon 1 Juni!

Nu var det några dagar sedan man var inloggad, vilket underbart väder vi har haft i helgen, och vilken helg!
Det har varit utställningar i Hanaskede och Färentuna för 3 av hingstens avkommor och resultatet är klart godkänt. En ettårshingst som fick silver med 36p. Unghingstar är ju som dom är men kritiken var mycket fin. Sedan mitt ungsto som fick 38p och Klass 1. Hon visas ju fortfarande med "handikapp" då hon inte är 3 år ännu, precis 2.5 Oskyldig har hon ju precis fyllt faktiskt. så att få 38p då är jag helnöjd med.
Sedan dottern Wilma som upprepade sin bedrift ifrån Nybro med kalaspoängen 42 och sedan hamnade hon trea i BIS-ringen.
En jättekul helg för vårt lilla stuteri och avkommornas ägare såklart! Skrattande Det är himla roligt att hans avkommor faktiskt har ägare som väljer att visa dom, det är ju svårt nog att få bedömningar på en ras med så få betäckningar per år. Nu blir det lite sommarvila och sen blir det premiering och vi avslutar med SWFs lokala i Västerhaninge. Dit kommer ni väl? Flört

wester-ek
0

Det låter juh riktigt trevligt… Kul att det har gått bra för flera!

Själv var vi o C/O till Färentuna och visade två Mountains vilket resulterade i RESERV BIR med 40p & på den andra 38p med en väldigt bra kritik, så mer än nöjd på båda! Nästa helg åker vi till Ljusterö med grabbarna & hoppas på att hormoner o andra spöken håller sig i trim så vi får någolunda resultat där med….

/M

Wippen
0

God morgon

Grattis till alla för fina resultat igår och tack ZABA för ett trevligt arrangemang, jag kan ju inte skryta över några topppoängSkrikandes men så är det, jag måste nog inse att utställning inte är min grejSkrattande utan vi får hålla oss till dressyren.

Grattis till de fina resultaten på Halys avkommor, sådan far sådana barn heter detSkrattande, Gwylfah är ju så gudomligt vacker vad ska det inte bli av denna välutvecklade dam

Vilket fall som helst så är det ju supertrevliga människor man träffar på utställningar så bara det gör att man åker hem glad.

Min sambo fick solsting igår och kräktes hela natten trots att vi hade parasoll med oss så för honom var det tufft

Men som sagt mycket trevligt för övrigt

wester-ek
0

Måste juh skvallra… Stona kördes direkt från gårdagens utställning och Jade är under dagen betäckt med Ekbäckens Savoy & Pärlan skulle dom ta lite senare i kväll! Iblan flyter allt på som det ska! =)

Nu hoppas vi på 2 Savoy bebisar nästa år…

/M