"God" Morgon 29/5 2009
Nä, nu jäklar får det vara nog.
Lönen slut redan, jävulsk tandvärk, jobbigt på jobbet, och nu spiken i kistan….. bilskrället startar inte. Vad mer kan man begära av livet? Fast jag får vara glad över att jag kan sparka på min jäkla bil (vad det nu lönar sig..) jag kan ställa vattendunkarna i en skottkärra och köra vatten till ponnyerna på det viset, jag kan pumpa däcken på min cykel och cykla till jobbet och nu har jag tagit värktablett och munnen gör inte längre ont.

Hej ragnhild49 Det är inte lätt ibland, men jag måste säga att det var en jättefin bild i Tidningen Ridsport på din fina hingst med duktiga ryttaren David, själv sitter man på jobbet och vill bara åka hem när det är så fint väder
Idag ska vi fara till ridhus och i morgon ska wippen tävla med lilla Johanna och sedan blir det veterinär i morgon genomgång av tänder och sedan bad av två ponnisar och på söndag till ekerö
ha en bra dag alla
#0 Fast du ska nog inte sparka för hårt på bilskrället. Risk att du får ligga på sjukhus med brutet ben eller ännu värre…
Fortsatt jobbigt läge även i min omgivning men jag kan också pumpa däcken på min obetydligt använda cykel, jag kan köra den fungerande bilen och jag kan sitta vid datorn, förstå vad jag skriver och kommunicera med andra. Saker och ting kan bli bättre.
Jag önskar att alla får känna den skinande solen och mjuka vinden som dagen bjuder på. Flaggan är fortfarande på hel stång..
..en olycka kommer sällan ensam…och det verkar ju stämma i ditt fall Ragnhild…
Här är det full fart idag, veterinären har varit här med div vaccinationer och besiktningar, har hämtat maskmedel och 1 barn i skolan, ska nu hämta nr 2 och åka förbi Granngården hämta torv+spån samtidigt… sen iväg för mer foder hos bonden innan vi äntligen kan ta itu med lite motion av de 4 benta….middag kl 20 i kväll? fast det är väl värt att vänta på… Yaki-niku står på menyn och det är sååååå gott….

Ja du Raggan, känner igen det där. Lönen var alldeles för liten, första bilen gick sönder under färd med häst + släp andra bilen tappade fronten dagen efter, tack o lov att de flesta hästarna går på bete = bra för plånboken. Tyvärr har jag 2 som varvar med att vara sällskapshäst åt en häst med fraktur i stallet = strö + foder som annars inte skulle behövas.
Nåja, jag kanske har sålt en 3 åring idag , kanske det blir lite pengar att stoppa i det stora svarta hålet…….
Just det, måste försöka ta mig upp till Mia och hämta sadeln så Wippens bekant kan prova den 
..det där med Yaki niku kunde man glömma… blev en varmkorv med bröd…
fick ett samtal av min yngsta sons teater lärare och han behöver en kostym…gen rep med kostym på måndag!!! tack för den förvarningen….så det blev ilfart till tygaffären för inhandling av tyg och nu blir det att sy halva natten….men jag hoppas stort på en godare middag i morgon…
det där med tom plånbok verkar vara hästmänniskans lott…men ändå när det krävs så kan man skrapa ihop ett par tusen till veterinär räkningen…det finns nog ingen som är så bra på att få det lilla att räcka som en hästmänniska…
När jag cyklade hem igår, vid 2230 tiden, hörden jag göken som gol (brukar den göra det så sent..?). I alla fall så bestämde jag mig för att det var från öster = tröstergök, och det kändes bra.
Nu på morgonen har jag ändrat om lite i hagarna, svalt och skönt och livet är rätt så trevligt i alla fall
.

#6 Bilen ja, mekanikern lyfte upp bilen och konstaterade att en dyrbar operation kan skjutas på några år. Så länge vi fyller på bromsoljan regelbundet (går till både broms + koppling hydraliken) så klarar vi oss. Det är ett litet läckage på kopplingslangen någonting. Nåja, den ska besiktas den 29e och då kommer jag garanterat få nerslag på saker.
HUr som helst så löser det mina problem om bil till måndag då jag ska till Linköping och möta upp Ölänningarna.
Wippen, sadeln hämtas i denna stund av maken som är i Norrtälje med Tara 0 Celmah, Celmah som ansåg att det var ingen bra dag att hoppa på idag. Hon vägrade sonika ut sig på hinder nr 2 + 3 i sina klasser. Förra helgen gick hon felfritt. Vad försegår i ett stos huvud ibland? Hemma hoppar hon allt upp till 1.20………

#8 ööööööööööööööööööööööö
det kan bli dyrt
fixa det så snart du kan
om du nu inte tänker låta fordonet åka till dom eviga olje-vägarna ganska snart 

Ungefär vad jag kände. Hur som helst så ansåg bilmek att vår bil var i så dåligt skick?????? Här snackar vi om att vi lägger ner 20' om året på reparationer och den går alltid igen besiktningen utan anmärkningar. Dåligt skick, min älsklingsbil, hmrf
Ska genast boka tid på Bilia för en förbesiktning.

#12 mums, inte avis alls har ny westernsadel