Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1217 ggr
ragnhild49
0

God Morgon 27/5 2009

27:e och änligen LÖÖÖÖN för mig som är kommunalanställd.

Visserligen ganska varmt (12 grader) men blåsigt som attan. Känns "sådär" att släppa ut en fölunge som bara är fem dygn gammal.

MalinB
0

Här är det också halv storm. Men hästarna ser rätt nöjda ut när de slipper alla flygfän.

Idag ska jag åka till min forna hemstad och kolla på två pontentiella bostäder åt familjen. Komunen vi bor i nu har fått totalspel när det gäller nedskärningar i skola och barnomsorg så det går inte att bo kvar…………….

Arhults
0

Nere i Småland är det också blåsigt, vi hade åsk varning i natt så alla små föl åkte in!

Nu är det dags för ultraljud, sen ska hingstarna samlas och skickas till olika seminstationerSkrattande

Jag vakar på ett sto nu som är stor nog att rymma minst 3 föl, 1 vecka över tiden…. hon kan nog gå en vecka till.

Zondell
0

Jag var uppe 05:30 och flyttade om hästarna. Lilla Morwenna som fölade ute har inte velat komma in och har inte ätit mer än gräs. Nu släppte jag henne i trädgården själv med fölet och mitt 2-årssto med betäckningsstona. 2-åringen blev lite orolig men Morwenna måste få vara ifred med fölet. Annars är det hur lugnt som helst här på Visselmyra. Funderar på att sätta ut lite blommor men det kanske går över Kyss

WelshD
0

Lön var det här med idag….tur för hovslagarn (eller för mig) som kan betala för 2 helskoningar och 1 verkning idag, han håller på just nu i stallet.

Blåser mycket här oxå idag, just nu 15 grader och solen försöker komma fram.

Fourjoy
0

Storm här med!!  man började undra om man var tvungen att ankra fast ponnierna i morse…Flört

Har i allafall varit och köpt morsdag present, nu väntar tvätt och städning och lite jobb….och förstås lite förberedelser inför helgen och hemkomsten av de två nya pållarna…Skrattande

Helgen bjuder på 25-30 grader så utställningen lär bli ett varmt evenemang…

ZABA
0

På mellanlandning vid datorn. Har tillbringat större delen av dagen att köra "Marie's Färdtjänst" i jobbet. Stopp hos frisören, Solvalla och så återigen många jobbiga timmar på Karolinska där min ena chef ligger nersövd. Enormt psykiskt påfrestande för oss alla. Jag som ändå är "ung" Flört blir väldigt trött av besöken där.

Nu ska jag mata chefens vovvar, officiellt sluta jobba om två minuter och sen förhoppningsvis orka med att löshoppa min ena treåring om några timmar. Det blir en spännande företeelse med löshoppning som ska ske utomhus i rätt kraftig blåst. Tur att man slipper sitta på!