Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 843 ggr
MalinB
0

Godmorgon 20/5

Godmorgon allihopa!

Här ser det ut att bli en strålande dag. Jag sitter på trappan med en kopp kaffe och kastar morötter till hästarna som kommin för att säga godmorgon.

Idag ska jag skriva kursens sista (förutom nationella) matteprov och det känns såååå skönt.

På eftermiddagen ska jag tömmköra Prutten och kanske passa på att tvätta av honom lite om det är varmt, sedan får han stå inne för att inte svälla upp till en späckhuggares storlek innan söndagens treårstest.

Fourjoy
0

Idag blir det fart på plan med preparering för i morgon då jag är borta hela dagen….foder ska fyllas på både för två och fyrbenta… så det är lite shopping att göra… sen ska det tvättas en bastant skimmel så hon är ren och fin…

Sen har min man varit snäll att erbjuda sig att ta in hingstarna i morgon…Förvånad Kyss  bara jag skaffar morötter som han kan muta dom med…

I morgon ringer klockan kl 4….

Dyblygiad
0

Jag har varit med yngsta dottern och tittat på det nya stallet vi ska flytta till. Bättre ridvägar och egen badplats för hästarna. Lugnet är oändligt stort och jag hoppas att barnen ska trivas där. Ridhuset kommer vi att sakna men jag vet att man kan leva utan ridhus även om dressyrgalna Therese är tveksam om detta. Har även fått en bunt anmälingar till utställningen som ska petas in i katalogen.

Måste även ta lite hand om magsjuka barn……