Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 865 ggr
JosseT
0

Mitt djur behöver bidrag.

Hej skulle du eller ni kunna fråga dom du eller ni känner om dom skulle kunna hjälpa mig och min iller. jo det är så här att min iller hona som vart akut sjuk och åkte in akut till djursjukhuset igår hon fick operas och få en massa dropp och en massa medeciner och undersökningar som kommer kosta 2000:- och nu söker vi folk som kan hjälpa till att bidra med några kroner. Dom som kan hjälpa till kan mejla till illerliv@live.se och skriva hur mycket kroner ni vill bidra med och vad du heter som kan hjälpa till med mig och min iller vi är så TACKSAMMA för all hjälp vi får! så får ni konto nummretn där ni kan skicka in pengar på! Mvh Josse & Sessan VI ÄR VÄLDIGT TACKSAMA FÖR DET LILLA VI FÅR AV ER! SOM ERSÄTTNING SÅ KAN NI FÅ KOMMA OCH HÄLSA PÅ NÅN DAG DÅ MIN ILLER MÅR BRA!Kyss

[Hallonqvist]
0

Konstig fråga kanske men försäkrar man inte illrar?

JosseT
0

Visa gör det visa gör det inte..

Elshira
0

Jag tycker itne illa om folk som tar hand om/införskaffar diverse djur. Men jag anser personligen att antingen spar man pengar (eller vet att man kan lösa det på annat sätt) så att man har om de blir sjuka, eller så har man dem försäkrade. har man inte tillräckligt med pengar att kunda ge en behandling till sitt djur. Okej om det handlar om en bukoperation där det lätt går iväg till 50-100 000 för hästar (antar att det i.af går på ett par tusen frö smådjur i.af) så kan jag väll förså, men tycker man om sina djur så har man dem försäkrade så att man ka göra så gott som alla mindre till medelstora ingrepp på dem i.af. Har man skaffat husdjur så tar man väll ändå på sig rätten att ta hand om det?

Självklart finns det ju dom som kanske tar hand om djur som farit illa osv och behöver ett hem med kärlek ändå, men tänkte väll just om man köpt ett djur. (Nu vet jag inte hur illern kom till ägaren i det här fallet, och jag menar itne att vara elak på något vis, de allra flesta vill bara att djuren ska ha det bra!) Tänk på att när man skaffar djur så har man även ansvar för det, mata, pyssla och även se till att det är friskt,

Hoppas du får pengar till att kunna betala för din iller och at den blir bra snart!

Hakuna matata!

Lorita
0

Jag låser tråden eftersom det inte rör sig om Welsh och som djurägare måste man kunna ta hela ansvaret för sitt djur.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Inlägget är låst för nya kommentarer