WPN 2 -ute !!
Fick min Welshponny nytt idag.. MYCKET intressant läsning och fina bilder…A.Waldemar är omslagspojke
Inger har skrivit mycket bra tips om trimning…bla
"Klippta svansar är det skottpengar på" 

#0 inte på mina WPB och knabstrupper och har man knabstrupper så rycker man inte ett tagelstrå i onödan 
Jag hoppas det menas rakklippt och inte klippt under trimning för ve den som rycker mitt sto i rumpan….. 
Fick ni också konstiga dubbla sidor i era tidningar?
Vad har fallit bort ur min tidning?
..inga dubbla sidor men dubbelt i text ibland….
nä, sax ska hålla sig långt borta vad det gäller trimning…möjligtvis till att putsa lite strån under "hakan"….rycker inte heller något ur svansen…ska vara lite ponnyragg…men linda svansroten duger bra.

Mina sek B klipps svans hovskägg och allt annat som man klipper bort från en WPB/Ridponny!
. Jag blev jätteglad när jag fick tidningen i min hand, det var nog den finaste framsida ja har sett
#5 förtjänar absolut en inramning? 

Läste igenom den snábbt.
Var intressant innehåll men jag kan väl inte påstå att jag låter mina welshar gå med täcke och stå inne på natten osv för att visa dem på utställning , herregud det är ju hästar vi har och kan de inte få *leva* hästliv så kan jag avstå från att visa på utställning
.
Våra går ju på lösdrift och ute året runt utan täcken 
Sen kan ju jag tycka att den är väldigt tunn tyvärr , då jag verkligen gillar när man får tidningarna från de olika rasföreningrana som man är medlem hos.
Både shetland och russ har väldigt tjocka tidnigar 
"jag kan väl inte påstå att jag låter mina welshar gå med täcke"
Inte jag heller, inte ens på vintern. Skulle aldrig våga ha täcken på unghingstar, då skadskiksen är på tok för stor. Jag har visat och fått igenom två hingstar på våren och de har inte haft täcke på ute. Däremot har de fått gå in på stall nattetid.
Utställningsponnyer har jag möjligen på stall, nattetid, några veckor innan för att de inte skall äta oavbrutet och därmed se ut som valrossar.
Hästtäcken tycker jag är överreklamerat. Jag har i pricip aldrig täcken på några av mina ponnyer
Om SWF:S medlemmar får en tunn tidning, beror det nog på att vi som medlemmar är dåliga på att komma med bidrag.
Trevlig läsning, kåseriets sista sida var dubbelt i min.

#8 Om SWF:S medlemmar får en tunn tidning, beror det nog på att vi som medlemmar är dåliga på att komma med bidrag.
Tänk om alla som är så flitiga att skriva och debattera på t ex den här sajten lade en bråkdel så mycket tangentbordstid på bidrag till Welshponny-Nytt: då skulle det bli en fullmatad tidning minsann 
Bara en liten undran ! hmmmm .
Det här med klippta svansar, Gäller det bara skottpengar på rena Welshägare, Alltså, det är Okey att WElshpartbreed-ägare klipper svansar ? . . …..
Inför 3 års testen blev Renowns svans rakt avklippt, så varsågod och skjut mig! ;) Han hoppade bra iaf.. =P
Min unghingst har haft täcke sen han var liten och de har aldrig hänt nått, ingen av mina har dött i att ha täcken på sig än iaf! =P
# 12 Tack ! Nu kan jag koppla av. Har nämligen klippt ett par svansar här i dagarna. Kände att de borde se lite vårdade ut nu för stundande sommar.
Så är det nu skottpengar som gäller på oss så får vi hålla oss lite låga i år. hi hi .. .
Här hemma går våra hästar ute från tidig morgon till sen kväll men kommer dock in på natten för att få sova ut (ja de ligger helt utslagna och sover, endel av dem tom snarkar! haha). Här har hästarna vinter täcke på sig utomhus när det är lägre än ca -5 ute. Våra ser då alltså inte ut som lurrvbollar efter vintern men en hel del vinterpälls får de allt i.af.
Ang. trimmning så brukar jag bara klippa "toffsarna" ur öronen och under hakan. Dom som inte har så lång man eller svans eller har lite tynnre, trimmas här (aldrig rakt avklippt!!!) men de som få sånna där långa manar och svansar får växa fritt, ev en "toppning" inför utställning. För mig när jag ser en rastypisk welsh mountain så har den lång svallande man, och det är så de får förbli här…
Ang tipps på trimmning - Jag tycker det verkligen var jätte bra skrivet, saknar dock bilder!!! Det står lite kortare man för kraftigare hals osv, men för dem som inte är så duktiga på det där med trimmning tycker jag att det borde finnas 2-3 bilder på trimmade hästar för varje sektion så att man kan få se vad olika typer passar i. Det vet jag själv i början att det var himmla krångligt att veta hur den egentligen skulle se ut och hur lång den skulle va,
Därför efterlyser jag nu bilder på er med trimmade hästar! Skriv gärna lite kort varför ni klippte er häst just såhär, vad det framhäver (eller kanske döljer?)!
Hoppas vi får lite bidrag!
Hakuna matata!
TRÅDKAPNING!!
Gör en ny tråd är du snäll