Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1497 ggr
[Hallonqvist]
0

God middag 11 Maj!

Efter en lång men härlig helg fylld av bestyr så är det återigen måndag. Jag förstår inte var veckorna tar vägen?? Stuteriet har decimerats i skala med en häst då lille Spike äntligen har åkt till Bassholmen. En jättehärlig ö för unghingstar 1 och 2 år. Se gärna några foton i familjens bilddagbok.
Nu är det inte längre vårkänslor utan sommarkänslor man börjar få, trots att det är mulet ute idag och lite ruggig temperatur.
Vad har ni andra gjort i helgen då?

Lorita
0

Jag har tömkört Karisma för första gången

Vi har ju tränat lite när hon var föl och det märktes för hon fattde direkt Skrattande

Sen fick Kahlúa

grimma på för första gången

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

.. mycket spring in och ut mellan regnskurarna….annars så var det lite fart på gården med lite spekulanter på ponny…en är såld och kanske ska en till samma ställe…vore ju kul om dom fick åka tillsammans.

Under regnskurarna passade jag på att röja lite i tvättstugan…fy vad man samlar på sig Skäms ….ska ägna all ledig tid åt att göra en riktig "flyttstädning"  det är mycket "kan vara bra att ha" saker som bara ligger…

.. men till nästa helg ser det lovande ut vad det gäller vädret… lördagen går åt till 3 årstest, söndagen..skruva staket? och telefon möte…

I övrigt så väntar jag spänt på att Owen ska höra av sig om NÄR!!

ragnhild49
0

Varit på Falu lasarett på kurs:

"Att använda sig själv som redskap i konnunikationen/samspelet med personer med utvecklingsstörning".

En helt otrorlig människa pratade från 0900 till 15-tiden, och jag somnade inte en gång (oerhört bra betyg för henne!). Det handlade egentiligen "bara" om sunt förnuft, med ack så bra att få höra mellan varven. Man hamnar så lätt i slentrian.

Nu är jag ledig i SEXTON dagar!!!!!!!!!!

Arhults
0

Vi hade hingstvisning och sol! En kort variant av hingstfilm ligger nu p hemsidan.

Fotograf Anna Attlid var där och tog 376 bilder som är superbra och jag har det svåra jobbet att välja ut vilka jag vill ha! Återkommer med fina bilder!

Mitt nya avelssto kom i fredagsSkrattande

Dyblygiad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var med Therese o Candrah på dressyrtävlingar i helgen. Det var såååå spännande. Hon kom 4a med 70% i första klassen och när hon sen red med 65%  i andra klassen så tänkte vi att " det räcker aldrig till placering" så vi lastade på ponnyn, fatta hur stressat det blev när vi insåg att hon vann klassen!!!!!!

Igår var vi och hämtade Therese nya dressyrponny. Ett ridponnysto som inte har ett uns welsh i sig, connemaraxhalvblod. Skee Ronja heter hon och är mamma till RP hingsten Verdi. Så läcker men nu har Therese mkt jobb framför sig innan de har chans för placering på banorna. NYttigt att få jobba för framgången!

Sen var vi och hämtade 2st 3 åringar som ska intensivtränas inför 3 årstesten som går på lördag. Tur att de är ponnisar som fattar fort!

Det var min helg det, puh, slappa med en bok skulle inte sitta helt fel nu men idag har jag jobbat fram till nu, ska snart på kvartssamtal i skolan, sen löshoppning med småttingarna, sen hopplektion och hinna rida min egen häst. Där någonstans måste jag få tid att kvällsfodra djuren med……jag får äta middag vid midnatt som vanligt.

ragnhild49
0

Vad skall Terese med en annan dressyrponny till!? Är det en kat D, månne.

Dyblygiad
0

Jupp, en D ponny vi fått köpa till ett förmånligt pris av Pinnens förra ägare, hon har hitills endast sålt sina ponnier till oss Förvånad Även här kan vi spåra ursprunget tillbaka till Pelleplutt. Det är alltså ditt fel att vi har så många hästar idagOskyldigSkrattande