God morgon 8 maj
I dag står det mycket på agendan. Nu ska jag ut och lasta ett sto för att åka och kolla dräktigheten, håll tummarna.
Sedan ska jag åka med en kompis och så ska vi visa hennes treåring på treårstest.
Sen ska jag åka och hämta hem hingsten för det kom ett betäckningssto till honom igår, hoppas hon står för honom idag för han ska tävla i helgen.
Utöver det har vi en hund som ska valpa i dagarna
Oki, och köra runt som en stolle ;)
Gick det bra på dräktighetstestet?
Själv har jag skurat o skrubbat i sadelkammaren. Synd att inte inackorderingarna är intresserade av att hålla rent över huvud taget. Lustigt. Att släcka lampor och sopa golven är väl rätt så basic, ska man behöva tala om det för folk?
#1 … samma problem här… dom varken diskar eller sopar eller släcker efter sig…fast dom tycker väl att man får betalt för att plocka undan efter dom, helpension betyder tydligen även städ och pig jobb samt betjänt.. är hjärtligt trött på hyresgäster….
funderar allvarligt på att sparka ut samtliga….
I övrigt så har dagen varit sådär lugn….fick 5 barn idag som skulle fram och tillbaka till skolan istället för de vanliga 3…borde kanske skriva skolbuss på bilen?
Har slipat och grundat inköpta vagnen…. så nu börjar det bli ordning…ska visa en bild sen när den är klar…den blir mörkt vinröd och svart (tror jag) och nu ska jag gå ner och skura lite stall och stallfönster….
Dagen ska avslutas med helgrillad fläskfile och potatisgratäng..
#2 Vilken tid ska ni äta? 
"Humlan!, hur gick det med allt!?
Idag så har vi haft har vi haft problem med avloppet från köksvasken. Det visade sig att det var totalt igenproppat. Det var troligen aldrig rensat så länge det suttit där. Ett snyggt rör i gjutjärn. Nu är vårt nya på plats och nu är det alltså diska som gäller här.
I övrigt så har det varit långpromenad med vovven och så klart spanande på internet efter ponny.
Gubben är och hämtar den nyinköpta bilen som förövrigt kommer vara mer än bra för att dra transport med om man jämför med bx och golfen.
Dottern mår bättre i foten. Idag kunde hon i alla fall gå lite. Den blev mosad av en bänk på dagis och rejält stukad. Stackarn…

Idag skrev vi på köpekontraktet och fick veta att tillträde blir 1 juli! Det känns mycket spännande!

Ja nu börjar dagen lida åt sitt slut och inga valpar idag
Ingen dräktighet.
Kompisens treåring (som är hingst ) blev lite distraherad ( en dörr slog igen på läktarn) mitt i ett språng och landade mitt i hindret, sen blev han rädd om sig och hoppade ett par decimeter ovanför hindret med en lite annorlunda teknik, inte några strålande poäng där.
Betäckningstoet visade brunst för hingsten men ville inte ta emot honom.
Är det inte underbart med avel!!!
Nya tag imorgon

Då får väl jag avsluta dagen med att säga god natt till er alla.
Nu är jag precis hemkommen från jobbet. (jobbar på en jourcentral)
Upptäckte att vår katt Pelle fått fyra ungar idag. Två röda och två gråmelerade. Ser ut som små råttungar. Inte söta nu, men blir ju karamell söta om bara ett par veckor.
Förbereder kläder och picknick korg för i morgon bitti bär det av med åringen till Bassholmen på hingst bete. Där kommer han att få det härligt (tror jag).
Natti natti alla 

#8 Pelle?!
Då väntar vi oss massa fina kort från hingstsläppet.
Haha min bror och hans familj (dom som nu ska gifta sig) hade Pelle hennes första levnadsår, och hela familjen var helt övertygade om att dom hade en hankatt, därav namnet. Ett år senare tyckte inte Pelle om att vara lägenhetskatt längre utan började visa missnöje i form av kiss på olämpliga ställen och klösta tapeter, och då blev hon skickad på anstalt till Lexbydal. Det var ingen där heller som tittade under svansen på henne, vi tog för givet att könet var kollat som kattunge. Så döm om vår förvåning när Pelle levererade kattungar.
(och nej, vi visste inte att trefärgade katter alltid var honor…)
Dock klär namnet henne så himla bra så hon har fortsatt heta Pelle. Hon är nu 10 år gammal och ingen höjer på ögonbrynen längre när vi kallar henne Pelle.

Jag måste kanske tillgägga att det är om man tittar riktigt noga, är det vår Spike som leder och har med sig hela flocken