Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1220 ggr
ragnhild49
0

God Morgon 7 Maj

Idag skall jag åka och titta på Brudviksgårdens fina hingstföl undan Navestock Duchess.                       Ninna Malms desperata försök att få ett stoföl undan sitt favoritsto går sannerligen på skam. Detta är sjätte hingstungen på raken. Han är dock redan förlåten sitt kön, eftersom han enligt uppfödaren är en mycket trevlig och tillgängllig individ. Det skall bli roligt att se honom.

Resten av dagen hålls "i helg" då jag i går sådde in två hektar med betsvallfrö. Jag använder en såmaskin som som häger i en rem över ena axeln och sitter på ens vänstra sida. Man vevar med ett handtag, så att fröna sprids. Utan överdrift kan jag påstå att igår blev kvoten för motion mer äv väl fylld.

[Hallonqvist]
0

Då vill vi självklart ha lite bilder ifrån besöket sedan. Flört
Den där såmaskinen lät smidig. Jag körde under många år hink i armvecket och så var det kasta-kasta-kasta som gällde. Då var man smidig och vältränad minsann. Värre nu när man sitter på kontor och inte rör sig många meter per dag.

Vi har en stegtävling på jobbet kopplat till Livslunken.se det är ganska intressant att se hur mycket (läs lite) man egentligen rör sig trots man tycker att man är ute och härjar. Fast igår kväll var jag ute i trädgården i ca 1.5 timmar och på den tiden lyckades jag gå ihop över 5000 steg! Tävlingen sker på en karta runt Gotland där man ska gå hela vägen runt längs med kusten och den som vann har redan gått i mål medans jag bara kommit halvvägs Skäms

ragnhild49
0

Här är den!

Få se nu, om jag får till en bild

ZABA
0

#2 Fniss! Jaha? Jag trodde Hallonqvist syftade på bild på FÖLET! Förvånad

ragnhild49
0

Jovisst menade hon det, men jag fick också för mig att hon kanske ville se såmaskinen också    "Den där såmaskinen lät smidig".

Bilder på fölungen kommer säkert, men dock inte från mig,

PernillaJ
0

Så här ser han ut!

Brudvik D-något, hingstföl född 25 april e Broughton Replica RWD 13 u Navestock Duchess. Till uppfödarnas besvikelse ytterligare ett hingstföl (Duchess sjätte son), men han är såpass snygg och trevlig att han nästan är förlåten.

Fourjoy
0

6!! hingstar på raken….det var inte illa.. eller? det var illa….annars verkar det vara sto år i år…

Hur som helst var han väldigt söt…. Kyss