Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshnytt-och-skvaller
Läst 2951 ggr
ragnhild49
0

Nyfiken i en strut!

OT i allra högsta grad, men ändå. Vad arbetar ni med?

Är som sagt nyfiken och undrar så vad ni håller på med när ni inte pysslar med era ponnyer. Jobbe, som är ett måste, för att man skall kunna ha råd med sina djur.

Själv jobbar jag på en gruppbostad med vuxna förståndshandikappade. Jag arbetar mycket kvällar och det gillar jag. Då kan jag dagtid sköta och ta hand om ponnyerna. Visserligen kan jag ibland undra vad jag håller på med, när jag slutar 2215 på kvällen, det är massor med minusgrader, och jag skall in med ponnyerna för kvällen. Jag kommer sällan in till mig före 2300.

Men vad gör det, nu när solen skiner och inte ett moln så långt ögat ser!! Jag dristar mig till att ta till en..Kyss

WinterPrince
0

Jag studerar till Maskiningenjör inom produktutveckling, har minst -ett år kvar sen får vi ser vart det bär. Jobbar ju på sommarn för -att det ska gå ihop sig, så denna sommaren ska jag jobba på -Arla och göra ost.

Lorita
0

Jag arbetar med andra hästkrafter, jag planerar in jobb till vår verkstad. Det är tal om att jag ska flyttas över till IT avdelningen efter sommaren Cool få se vad som händer jag trivs där jag är med alla killar Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

RC71
0

Jobbar med häst på heltid. Hovslagare Glad

JenD
0

Jag jobbar på ekonomi avdelning på ett stort triple play företag (levererar bredband, digital-tv och telefoni)

Jobbade som hästskötare på Åby Travet innan men började för ung så jag kan inte fysiskt jobba heltid längre :( Tråkigt att bli en kontorsnisse istället men jag kan iallaf åka till stallet efter. Det var längesen jag jobbade med hästar så jag har faktiskt tänkt att kolla runt lite efter jobb igen och se om det går, skadar ju inte att göra ett nytt försök :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

jojjehanna
0

Lärare i en fristkola med montessoriinriktning, frilansar som hästfotograf/journalist och säljer barnkläder via hemförsäljning. Deltid med allt kan man säga…

WelshD
0

Nattjobbande undersköterska på ett äldreboende. Nattjobb valt för att kunna ha hygglig tid med pållarna.

Arhults
0

Jag har mina ponnier och hingstar som jobb, vi min dotter och jag arbetar heltid med hästarna! Vi driver även vär gård där ponnierna är huvud inkomst källan.

Dyblygiad
0

Jag jobbar på en Intensivvårdsavdelning, roterar även med postoperation.

Anna-72
0

Natt jobb på äldreboende, valt endast för jag inte sover när kl ringer. Plus en massa tid över, som ändå alltid försvinner bort

Fourjoy
0

.. egen förtagare samt lite olika ströjobb då och då….man är väl ingen miljonär men det går ihop sig och lite till…

MalinB
0

Personlig Assistent och pluggar

[Hallonqvist]
0

Oj herregud vad är jag för nåt? Om jag säger Terminal Admin är det någon som hajar då? Tungan ute
Jag ser till att era bilar rullar på vägarna. Jag handhar själva administreringen utav olja/bensin som kommer in till sverige via megatankers. Hur mycket de olika oljedepåerna behöver och att dom hamnar i rätt tank.
Sen till det lite fakturering och annat smått och gott kring det hela.
Ganska roligt och stimulerande. Är egentligen utbildad ridlärare men bytte bransh lagom till min examen. Olja betalade mer än ridläraryrket.

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Jag undrar detsamma, vad är jag för nåt?

Är anställd av Vällingby Ridhus AB och Solna Ridskola AB. Halvtid på både företagen = en heltidstjänst arbetstidsmässigt. Arbetar kontorstid vardagar. Måndag till torsdag sköter jag bokföring med allt vad det innebär av verifikationssortering m.m., löner, utbetalningar, fakturering osv. Fredagarna ägnas mest åt praktiskt jobb i stallet på Solna Ridskola. Övriga dagar tillbringas på det gemensamma kontoret som finns i Kungsberga, Färentuna, Ekerö. Jag bor ca 50 meter från kontoret. 

Utöver detta så sköter jag under arbetstid även 4 stycken shetlandsponnyer åt Östertorps Stuteri, lagar lunch åt totalt tre personer (cheferna och undertecknad), fixar staket, trädgård, kör "privat färdtjänst" osv osv osv.

Ett gäng av mina egna ponnyer går tillsammans med shetlandsponnyerna i lösdrift. Sålunda tar jag hand om samtliga djur även utöver arbetstid men det är en annan historia… 

Foto: En liten del av den utsikt jag har från kontorsfönstret.

cattmedponny
0

Jag pluggar till textil produktutvecklare och har som mål att arbeta med häst och ryttarutrustning.

Almborg
0

Jag är verksamhets utveklare på Studieförbundet Vuxenskolan. Säljer studiecirklar och jobbar väldigt mycket med marknadsföring. Jobbar 75% och är 25% mammaledig till min tvååring.

Har mycket flexibla arbetstider så det är aldrig problem med hovslagare osv. Bestämmer ofta själv hur jag vill jobba. Helt klart ett guldjobb när man har hästar å småbarn. Inte en vabdag på snart 8 månader. Kan jobba hemma eller ta ut av all den komptid man får för att man jobbar mycket kvällar.

elasive
0

Jag hänger här vid iFokus, tar hand om "mina" kära hästar och pluggar xD Fotar mycket.

Och ska börja på högstadiumet till hösten ;D

ElinAlexandra
0

Jag jobbar med våra hästar hemma och älskar det. Tar också ibland emot hästar på inridning, utbildning & träning samt "hästar med problem".

Jag studerar även till Bachelor of Science in Equine Behaviour, Welfare & rehabilitation i England. Min utblidning är verkligen superintressant med otroligt kunniga lärare och precis vad jag alltid velat göra!

Är även id-kontrollant och chipmärkare.

Har turen att ha en sambo med samma intresse som även han jobbar med hästarna och är hovslagare. Han förtjänar många extrapussar ofta Glad

Fourjoy
0

.. det kan ju inte bli bättre än att ha en sambo med samma intresse? dessutom hovslagare… vilken tur du har!!!  min håller sig så långt bort han kan… fast det brukar gå bra att muta han lite så han hjälper till med stolp och bygga och laga boxar…Flört  så man får vara tacksam för minsta lilla…

HAPE
0

Jag är en sån där urtrist myndighetsperson på Länsstyrelsen. Ibland som handläggare, som ibland som biolog, ibland som allt-i-allo där det behövs hjälp men alltsomoftast som fältkontrollant av EU-stöd (jordbruksstöden).

Gillar dock friheten i jobbet och möjligheten till att vara ute och motionera på arbetstid. Nackdelarna vill jag inte ens ge mig in på, för såna finns det en del också.

Sasser
0

Jag jobbar inom Rättspsykiatrin:)…på Säters Sjukhus som numera heter Skönviks Rättspsykiatriska Klinik.

Zondell
0

Hur det har gått till vet jag inte men jag har lyckats försörja mig på hästarna sedan 1985. Ett kort gästspel som vårdbiträde i huvudstaden bara.

Sedan 2003 i eget företag med lite olika uppdrag som undervisning, domaruppdrag, fotografering, uppfödning och försäljning av foder.

Till hösten skall jag dock börja läsa på universitetet (om jag kommer in).