Stuteri Ollie & Mollehusen
Vi har många Welshar till salu då vi drar ner på omfattningen av vårt stuteri- på grund av ändrad arbetssituation med mycket resor samt studier.
Vi har ett flertal Welshponnyer, Welsh av Cobtyp, Welsh Cob samt även Welsh part-bred small och large(upp till ca 160 drygt) till salu.
Vi har ungponnier (och unghästar) och får flera föl i sommar som kommer att vara till salu.
Vi har även ridna ponnyer och hästar samt ett fåtal som är tävlade upp till lokal, regional samt nationell nivå.
Vi har även möjlighet att rida in våra oinridna ungponnyer/hästar i samband med eventuellt köp efter överenskommelse.
Så letar du efter en Welsh, Welsh av Cobtyp, Welsh Cob eller Welsh part-bred så hör gärna av dig och berätta vad du söker!
Titta gärna in på vår hemsida www.stuteriollie.com eller maila oss på info@stuteriollie.com
Vi är noga med att våra hästar hamnar rätt och vill hitta bra och passande hem åt dem!
De säljes med pass, chippade, regelbundet avmaskade, vaccinerade och verkade/skodda. Samt de äldre med mätintyg och licens. Veterinärbesiktigas. Säljes med moms.
Våra hästar har bra temperament, rör sig väl, är korrekta och presterar i många discipliner. De är väl uppfödda och hanterade, friska och sunda.
Foto & film finns på vår hemsida och kan även skickas per mail.
Välkommen att kontakta oss vid intresse!
.. du ska väl inte sälja härliga Starcrest?

Nej, vi vill ju inte sälja Starcrest- tror verkligen att han kommer att få fantastiskt fina avkommor och vill gärna använda honom framöver!
Samt rida eller köra honom mer. Han är en jättehärlig kille.
Men vi kan absolut tänka oss att låna ut honom …och eventuellt ävn att sälja honom med betäckningsrätt (när han har fått sin licens så klart).
.. pust…skönt att ni ska ha honom kvar…..hade jag haft plats idag hade jag absolut "ansökt" om att leasa honom… men vem vet hur det blir framöver med plats…..

Ja jag hoppas verkligen vi kommer ha kvar honom(han ska abolut inte kastreras i alla fall!), det hade varit toppen att leasa ut honom ett tag till någon och sedan ta hem honom igen när vi har lite mindre här. Får se hur det blir!
Ja, hör gärna av dig framöver ifall det skulle finnas plats 

Jag skulle vilja leasa er sek B hingst också
är svag för hans stam!

Jag antar att du menar Telynau Ravel…?
Han är utlånad sedan ett par månader tillbaka för träning och tävling till en duktig liten tjej som heter Nelly. Ravel är ju ganska maxad så han kommer nog att stanna hos dem ett tag framöver om allt går som det ska.
Men han ska ju fortfarande ha lite "sommarlov" varje år, då han ju skulle kunna stå någon annanstans. Det hade vi absolut varit intresserade av.

Ja jag har inte bråttom, ska använda Waldemar ett slag, men kan inte släppa din….
Denna sommaren har jag inga ston kvar så vi kan se till en annan sommar
.

Ja det låter bra