Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsäljes-utlånas
Läst 1824 ggr
Fourjoy
0

säljes

Ett WPBR sto f.2006. Mörkisabell (sooty) Maxad B, mycket välhanterad, visad, regelbundet löshoppad, ledd med ryttare. Snygg och korrekt, chippad, pass SWF. WPBR B+C+Fullblod/BRP  bla Bery Welsh Dragon, Carolinas Foxglove, Dito, Hellekis Timjan, Moflos Zerena. Mormor+mormorsfar SM i fälttävlan.

Mycket fina prestationsponnyer bakom henne och hon har en väldigt fin teknik i hoppning och rör sig mjukt.

Pigg och glad, cool och mycket snäll. Har inga dumheter för sig på något sätt. Van vid att bli spolad, lastad mm.

Säljes igen då hon var för pigg? för nya familjen…en utmärkt individ för 3 årstest.. saknar bara lite finslipning annars är hon väl förberedd.

Finns i Borås tom söndag sen kommer hon hem till Stockholm igen.

2: utlånas 1 fölperiod om jag hittar rätt person…

Isabellsto, sektion C. 136cm. Ej riden, har fått 1 fin isabell hingstunge 2008. Finns i England just nu men kommer snart hem. Rör sig bra och är väldigt snäll. u. Newhouse sto morfar: Deytheur Brenin Ap Lyn

Halvsyster(samma far): svensk guldmedalj vinnare/41p.

Fourjoy
0

up….Flört

Gold är hemma i Stockholm igen… kommer ridas in och preppas för 3 årstest i maj… helt klart en möjlig finalist…(så jag hoppas att SPAF får ångra sitt tidigare beslut)

Sektion C stoet kan betäckas med Royal Welsh unghingst 2:a (2008)innan avfärd om man önskar. (svart, bläs, 4 höga strumpor)

Fourjoy
0

up.. igen… Rynkar på näsan  någon måste bort då det blir platsbrist snart….

Ovanstående isabell finns kvar, nu något riden utan problem…bla själv i skogen….är snabblärd och inte "för" pigg… en tvärtom cool och smart, trygg liten ponny… kommer gå tre-årstest i maj. RIKTIGT BRA pris till rätt person..

har med mycket sorg beslutat att leta nytt hem till mitt sektion C skimmelsto, om nu inte ovan blir såld…..    jag vill främst att hon går till avel. Är dock inriden och har tävlat ridklasser i England, ej i rid kondition idag.

f. 1998, 136cm, skimmel sektion C. e. Tyas Eiddwen  u. Fronarth Linda, mer stam finns på hemsidan. En unik och bra gammal stam. Tilly kan fås betäckt med min svarta sektion C, har haft 2 föl i England, båda blev skimlar. Hon är otroligt snäll i all hantering och är lugn och trygg. Maila för mer info jennifer@fourjoy.com

Fourjoy
0

bild på skimmeln,

ZABA
0

Oh, om jag "behövt" en ponny till så hade skimmel-Tilly var ett bra alternativ.

ragnhild49
0

Nu petar jag väl i ett getingbo, men det är inte illa ment.

Hur i sjutton kan ditt stos mamma  ha blivit skimmel med en fuxpappa och ett svart sto som mamma (uppgifter från din hemsida) ? 

Har för mig att jag sett någon tråd om dettta tidigare, men ver ej var. Hur får du ihop detta?

Fourjoy
0

Ingen fara…men det är utrett av WPCS för flera år sedan, precis som det stod i den andra tråden som fanns. Det är bekräftat av Fronarth stuteriet att stammen stämmer, det är tydligen som ofta fallet är att det är fel färg som angivits i något av de bakre leden…precis som denna märr står som fux i passet.. vilket var hennes födelsefärg.

Och iom att WPCS är nöjda och har lagt ner den lilla utredning som var och båda föräldrar samt äldre generationer är döda så finns inget mer att göra…

Carrick
0

Men hallå!!!

Du får inte sälja henne NU!!!
Jag har ju ingen möjlighet att köpa henne……..åååååå  vad jag önskar att jag kunde vinna på LOTTO!!! eller ngt….. plats har jag men inga pengar….. snyft…

Fourjoy
0

Jag önskar också att hon inte behövde åka alls…Rynkar på näsan men jag måste göra något….men jag jobbar på det så det kanske löser sig tills vidare…skulle så gärna vilja ha en fölis efter henne….en fin skimmel…

…fast det är många som hört av sig och vill låna…..Flört det är ju också något att fundera över..

Carrick
0

#8 Skulle jag gärna göra…. Skrattande

Fourjoy
0

Gold without equal är såld till en familj som tävlar elit i hoppning!!  hopptränare blir Sylve Söderstrand och Nina Käselä på Tullstorp i dressyr…. framtiden lovar gott!!!

… och skimmeln är utlånad till stuteri Fiffilura,

Tack för alla svar!!!!  Skrattande