Godmorgon 2009-04-28
Tagit ut ponnyerna (som får stanna ute i natt) och åker sedan iväg till "Kungsbudan" (Stockholm), för besök hos min mamma.
Igår kväll var det 10 grader varmt ute och nu visar termometern (i skuggan) på 12 grader. Våren ÄR här.
Nu har jag inte tillgång till internet på två dagar, hur skall det gå för mig utan det………….
Fint duggregn, ca 12 graders värme och lätt molnig himmel rapporteras från Färingsö, Stockholm. Vi får se om regnvädret blir värre under dagen, i så fall får sto med föl gå in tidigare. Vill ju inte ha en sjuk fölis.
Idag väntar väl inget speciellt vad jag vet här på jobbet. Bokföring, matlagning och om vädret tillåter även lite fixande utomhus. Till kvällen blir det hästpyssel plus att jag ska försöka orka med att fixa med bilderna från söndagens utställning.
#0 Det finns laptop och trådlöst bredband. Även i "Kungsbudan"!
Molnigt och (tyvärr) inget regn…12 grader varmt…har precis fyllt på hö i alla hagar och ska väl fixa lite blomlådor och jobba förstås…och rensa huset från diverse som bara ligger och skräpar. Sen blir det utställningsträning av några pållar i kväll… löshoppade 3 åringen igår…120! utan att blinka….så det lovar gott inför 3 årstestet då hon ska hoppa mellan 60-80cm…
Alla pållarna blickar längstansfullt mot de grönare hagarna men dom får vänta lite till innan det är dags…
….19 grader och lite sol just nu….lovande prognos inför helgen!!
Är själv sjuk och hemma.. Hade sen en tid bestämt att kulorna skulle ryka på Camaro och det inträffade idag. Med stor ångest lät jag detta hända till säkerligen mångas lättnad:(…
Fick idag beskedet att marken vi ville köpa i anslutning till vår gård blivit sålt -utan att vi blivit tillfrågade. Vilken jä--a kommun man bor i. Jag är så ledsen idag och ifrågasatte VARFÖR vi inte fick köpa det: Svaret blev:-Jag vet inte, vi tänkte aldrig på det…(att fråga oss). Ibland blir livet så Jäkla surt och det betyder att vi MÅSTE avveckla..
Ja, jag är SKITLEDSEN och JÄTTEFÖRBANNAD!
Inte konstigt att man får magbesvär:(
#4 Här kommer en tröstkram från mig….
#4 det lät inte roligt…det verkar vara hopplöst att ha med kommunen att göra…. urdumt att inte fråga er först som bor närmast…jag förstår att du är arg, skulle jag med vara… oerhört tråkigt att du måste avveckla….gud vet vad jag skulle göra om jag var tvungen att göra mig av med alla mina….en stor del av livet skulle ta slut…..