Praktik i Uppsala sökes
Hej!
Jag heter Ida, och jag har smått börjat fundera om hästar är något som jag skulle vilja jobba med, och skulle gärna testa yrket med en praktik i ett stall. Stallet bör finnas i närheten av Uppsala. Jag har varit runt hästar i ungefär 11 år, 8 av dessa år har spenderats på ridskola, 2 av dom på 2 olika medryttarhästar, och snart 1 år med den egna shetlandsponnyn Zally.
Jag är av den typen som lär känna hästarna ordentligt, innan jag bestämmer mig för hur jag ska hantera dom, vissa kan se det som att jag är väldigt osäker med nya hästar.
Annars är jag en arbetsglad och positiv tjej som inte är rädd att få skit under naglarna. Ridningen har aldrig varit min grej, men närheten till hästarna är viktig för mig.
Det jag vill med min praktik är att lära mig hur det går till i vardagen på ett stuteri. Men jag vill även lära mig unghästhantering, hingsthantering och att förbereda hästen inför utställning. Positivt skulle jag se det om du ville motivera hingst och sto kombinationer, och hur man tar hand om det dräktiga stoet och nyfödda fölet.
Jag vill även lära mig mer om körning, inkörning, och hur man lär in kommandon och liknande hos unghästar.
Kontakta mig via PM eller ida@ullisbazar.se
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.