Utställning Wisbohammar!
Ja, idag går anmälan ut och jag tycker att den utställningen ska få en egen tråd!
Så vilka kommer?
Jag har anmält min Cob och tar även med min gamla shettisvalack för att sonen ska få prova att visa häst.
Jag har anmält min böna. 
Welsh cob sto 3 år (eller tja…. 2,5 var det visst)
e:Tyrrestrups Highlight - Derwen Tennessee Express.
Hoppas hon har hunnit fälla av sig innan dess, nu ser hon ut som ett utegångsfår 
Vet att det kommer 2 st cobbar till om allt går vägen. Ytterligare en T. Highlight, helbror med ovanstående, samt en P. Flash Harry
Vi åker för tränings skull, visa henne med hopp om guld gör jag först om ett par år. Hon behöver mycket mera tid för att växa till sig. Men det är ju så himla kul att visa under tiden!
Jag har anmält tvåårigt sektion A-sto (Shamrocklake Marie Clare)variant långhår i lösdrift till både utställning och maskeradklass
.
Har i övrigt samma förväntningar som #1. Vi åker för träningens skull och för att min lilla flicka och jag ska bli ännu mer tajta. Vi har ju bara känt varandra sen slutet av september förra året.
Låter som det blir värsta cobutställningen! Superspännande med alla snyggingar.
.. har helt missat denna…
så jag kommer inte…

Men du kan väl komma och bara vara social!!!

#1 Är hingsten E. Highlight den som bor i Björnlunda?
Min kille har inte satt så himla mycket päls i år och ser betydligt bättre ut just nu än vad han gjorde innan Rockelstad förra året. Fast han är fortfarande lite åt det feta hållet men det käns inte som läge att "banta" honom då han kommer att ridas mer och mer under våren så det får ge sig av sig själv med tiden.
Jag tror dock inte på något guld då han är visad för samma domare flera gånger med likartade poäng (38 och 39). Men det är nyttig träning och med treårstest en månad senare så känns det extra viktigt att komma ut lite bland "folk" innan.
#5 Ja det stämmer bra det. Hoppas på att det blir visning. Ungpojkarna och min tjej också har kommit i ny växtfas så dom börjar se lite kantiga ut. Det vore kul om alla kom dit så det blev en familjeträff men det får nog dagsformen avgöra. :)
Kul att det börjar bli mer cobbar i Sörmland…
Jag har anmält mitt 4- åriga cob sto e. Broughton Replica RWD 13 -Nebo Crusader.
Det ska bli kul att få träffa Lilla G i verkligheten, henne har man ju läst om sen hon föddes.
oh vad roligt!
Nu ser jag mer och mer fram emot utställningen! 
Har efteranmält min svarta buse idag…
#9 Oj, var det inte fler anmälda så man t o m kunde efteranmäla! Fast å andra sidan är det ju inte ens april månad ännu på några timmar. Bara trevligt om det blir många welshar, iaf i katalogen.
Det står på hemsidan att man kan efteranmäla tom 3 april, så jag hoppas vi kommer med…
Har dock strukit herrn från Greva då det blev ändrade planer.. bla begravning på fredag..
#11 Jag antar att eran vän har gått bort då, mycket beklagligt att höra. Lider med er 
Lite ot…
#11 Kämpa på….
Idag damp utställningskatalogen ned i brevlådan. En hel drös med intressanta welshar av alla sektioner, svenska ridponnyer med welshblod, brittiska ridponnyer med welshblod m.m. är anmälda.
ASRP: 3 stycken.
BRP: 1 stycken.
Welsh sektion A: 10 stycken.
Welsh sektion B: 4 stycken.
Welsh sektion C: 3 stycken.
Welsh sektion D: 4 stycken.
Welsh partbred: 1 stycken.
Det är även welshar anmälda i maskeradklass och i handlerklass x två.
SPÄNNANDE!
åh… jag har inte fått min….
orättvist…..
ANMÄLDA TILL UTSTÄLLNINGEN:
DILBA f.08 e.Likstahöjdens Komet u.Black Label e.Okänd.
STJÄRNSKOTT f.07 Rotherwood Panache u.Solkatt e.Jackets Beach Boy.
NIKITA f.06 e.EG Pauli u.Östertorps Ninni e.Scrafton Night Owl.
SUNCATCHER f.06 e.Touch of the Sun u.Warleigh Pussy Galore e.Copybusch Catchprase.
DECIBELLE II f.06 e.Bostorp Besk u.Dollie e.Paddock Camargue.
OFELIA f.97 e.Möllegaards Orion Surprise u.Fly Top e.Coed Coch Targed.
KULLTORPS CESAR f.00 e.Kulltorps Yes u.Kulltorps Tuva e.Wärnanäs Peng.
GOLDEN CREAM FLASH f.93 e.Carolinas Foxglove u.Eliselunds Chaméa e.Breccles Minstrel Boy.
SADIE f.08 e.Mälby Muscot u.Ekbäckens Saga e.Molstabergs Sandstorm.
SALSTAS SILVER ANGEL f.08 e.Colne Taboo u.Salstas Sweet Pea e.Molstabergs Sandstorm.
MÄLBY MISTLE TOE f.08 e.Colne Taboo u.Mälby Millie Mint e.Heniarth Mr Milligan.
SHAMROCKLAKE MARIE CLARE f.07 e.Shamrocklake The Cool Colonell u.Springbourne Clara e.Breachwood Marwyn.
SALSTAS SILVER BELL f.07 e.Heniarth Yarra-Glen u.Salstas Silver Pearl e.Molstabergs Max.
MÄLBY MINTAS YEOMAN f.07 e.Heniarth Yarra-Glen u.Mälby Mintha e.Burhults Toy.
LIPPENS BLUE MOON f.89 e.Fronbach Cassino u.Lippens Moonstone e.Weston Banjo.
MÄLBY CLOVE f.98 e.Molstabergs Sandstorm u.Twyford Cress e.Scrafton Night Owl.
MOLSTABERGS CARL LAGERFELDTH f.02 e.Springbourne Pioneer u.Gwynrhosyn Cellina e.Revel Cello.
EXZENTRICS NATRIUM f.03 e.Ekbäckens Savoy u.Ekbäckens Nypon e.Molstabergs Sandstorm.
STINGS FIRESTONE f.08 e.Parkhurst Flash Harry u.Llecyn Bore Mai e.Cusop Bo Peep.
LINSA VINNIE JONES f.07 e.Parvadean Recharge u.Glenmead Virginia e.Ceibach Bonheddwr.
IGLATJÄRNS GWYLFAH f.06 e.Tyrrestrup's Highlight u.Gwyneth e.Derwen Quartz.
NATTENS RASPUTIN f.06 e.Henfynyw Tywysog u.Vallas Ida e.Vallas Caracas.
DONNA's SWEET CANDY f.05 e.Broughton Replica u.Storhaugs Magic Madonna e.Nebo Crusader.
TALYLLYN ABEL f.99 e.Talyllyn Bonheddwr u.Talyllyn Mai e.Horeb Euros.
SOUTHCOAST BLACK JACK f.04 e.Coedeneirin Reflect u.Trevallion Gayle e.Cippyn Real Magic.
AMARENAZ f.08 e.Talyllyn Abel u.Maharini e.Bellini.

#16 Tack Marie - intressant läsning! Lycka till alla.
Undra hur trött jag var när jag anmälde.
Gwyneth är naturligtvis e D. Tennessee Express inte D. Quartz 
Inte för att det spelar någon större roll men kred till den som kred ska ha. Trevligt att gamla Tenne fortfarande syns som morfarshingst på utställningar.
#18 Fniss. Jag blev väldigt fundersam själv när jag skrev av katalogen men jag tänkte att det är väl rätt på något underligt vis.
Tycker det är bra när man måste skicka med kopia på härstamningsdelen i samband med anmälan. Då bör det inte bli fel i katalogen. Iaf inte så länge den som tar emot anmälningarna förstår hur man ska läsa en stamtavla… 

Och av någon anledning står vi som DELägare på Prutten?

20# Vem äger den andra halvan?

Ingen aning!
#20 Du har en okänd sponsor! Då är det väl läge att kräva in hälften av utgifterna du har för hästen också 

Aha!! Det är SÅ man ska göra, gäller bara att ta reda på vem det är?
Idag kom min katalog 
jag äger en cob numera….
i alla fall om man läser katalogen…
Nu kom min katalog. Lite hej och hå med sektion C och D men jaja. I BIR tävlar ju tydligen alla welshar tillsammans iallafall oavsett sektion.
#26 Japp, så är det. Jag gissar på att det blir en hingst som BIR. En liiiten en…
.. skulle gissa en Mälby eller en Molstabergare??? 
#28 Det finns ingen Molstabergshingst med. Mälby Mintas Yeoman är mitt heta tips. "Abbe" och din svarte får stå åt sidan den här gången.
Vi får se vad dagen har att erbjuda. Kul ska det bli hur som helst. Måste se till att lösa badningsfrågan för min tjej. Mkt krångligt när man inte har egen spolplats eller varmvatten så det räcker för helkroppsbad a la ponny.
Samma problem har jag. Står ute på lösdrift med enbart kallt vatten draget upp från marken mitt ute i hagen, har alltså inte ens rinnande vatten där man fixar hästarna.
Jag kör det gamla hederliga. vattenkokare och X antal hinkar!
Man blöter ner, kokar upp nytt medans man schamponerar litegrann. Sköljer hästen och sätter nytt på kokning, Schamponerar lite till, sköljer - kokar osv.
Det tar lite tid men dom slipper duscha kallt iallafall 

Jag tar upp mina till garaget och så hinkar jag varmvatten från tvättstugan om jag inte lyckas hitta en slangkoppling som funkar därifrån. Lär ju bli vatten i hela källaren men det maken inte vet lider inte maken av!
Och vad det gäller Mälbyare så tror jag att Mistel Toe är min drömponny redan utan att ha sett honom! Blev "kär" i honom när jag fick mälbys reklamblad i handen på Ösmo utställningen i somras. Har hela vintern försökt övertala maken att lilltjejen behöver en bra b ponny men det går inte hem trots att mormor erbjöd sig att köpa den i dop present
..gud så skönt med spolspilta och varmvatten…vet inte vad jag skulle göra utan den…
dessa karlar.. dom vet inte vad dom missar med sitt nej….
eller gör dom det??? 
har bokat resa till min svarta mountain idag….

#32 Åh jo jag tror precis att det vet vad de "missar"! haha Jag tror inte att jag heller skulle klara mig utan spolspiltan! =/ hemskt att bli bekväm..
Jag förstår inte riktigt tidschemat.
Bedömer Elisabeth ridklasserna också? När är det då luch och när beräknas welsharna starta?
Lite förvirrande för en som är lite trögtänkt och ordblind 
Vad jag kan få fram tidsmässigt så är maskerad klasserna vid 12 tiden= under lunchpausen?
Vi är nog där till 11 tiden, då hinner vi med stallet på morgonen.
#34 Vilka ridklasser? Du menar maskerad och de två handlerklasserna antar jag.
Jag har inte katalogen framför mig men om jag minns och har förstått rätt från den så börjar utställningen 09:00 i katalognummerordning. Det står att man bör räkna ca 4 minuter per ekipage. Sen bör man ju lägga till några minuter för varje bäst-i-rasen-bedömning och prisutdelningar. Dessutom kan det ju vara strykningar. Jag vet att det är ytterligare en sektion C från Linsa anmäld. Stackarn har fallit ut från katalogen innan han ens hamnade där.
Det var en liten handlerklass ca 10:15 och då förmodar jag att domaren tar snabbfika. Sen fortsätter utställningen fram till ca klockan 12:00 (eller "när det passar") då det är lunch. Som jag förstår går maskeradklassen i lunchen. På eftermiddagen runt 2-tiden tror jag det var så är det ytterligare liten handlerklass.
Att få till tiderna så de går att säga exakt är ju aldrig lätt, vare sig för arragörer eller utställare. Fast som arrangör kan man ju göra så gott man kan för att underlätta planeringen för utställarna. Det var inte helt lätt att komma fram till de olika tiderna som jag hoppas stämmer på ett ungefär.
Räknade ut att min ponny skall visas exteriört ca 12:40 och sedan vara inne i maskeradklassen i lunchen klockan 12:00. Ont om tid blir det för omklädning/påklädning så vi kanske nöjer oss med exteriörklassen.
Handler/maskeradklass menade jag såklart! Huvudet menar en sak och fingrarna skriver en annan.
Jag var fundersam på om det var samma domare som dömde både exteriört och de andra klasserna, för då måste ju allting skjutas fram. Är bara lite osäker där. Sen är det ytterligare en sek D som också fallit ur innan han kom in. Det blir väl plus minus noll i slutändan men jag åker ensam med släp och behöver planera in min hjälp hemma med lastningen.
Får lösa tiderna på lördag kväll om inte annat. Vill inte gärna åka alltför tidigt heller då donnan brukar försöka leka Houdini i stillastående släp.
Zaba!
Jag tog mig friheten att lägga din excellenta startlista i en egen artikel så att den ligger på framsidan. Så kan jag uppdatera med resultaten i översta inlägget sedan när utställningen är över. Då vill vi också ha bilder i den tråden 
#38 Helt okej även om den excellenta startlistan inte är komplett. Det ska ju till en sektion C och en sektion D. Vilka det är och ev. strykningar får vi tar på söndag. Bilder hoppas vi på många. Vete sjutton hur jag själv ska hinna knäppa men det löser sig.
(Mitt WiF krånglar ibland när jag ska skriva inlägg. Flera stycken har försvunnit och inte kommit upp. Kanske någon som kontrolläser och inte tycker att jag ska svamla så mycket…
)
Jag har lagt till "min" sektion D som saknas, redigerar listan ordentligt på söndag kväll. 

Åh, vad jag skulle vilja vara med. Men jag hoppas på en snabb rapport och sms under dagen.
Iallafall önskar jag er alla som ska dit med häst ett riktigt stort lyckat till. Sparkar i rumpan gör jag inte, det betyder otur.
Jag håller mina tummar för er ändå ;-)