Efterlyses bilder på huvudlag!
Skulle vara kul att få se bilder på era utställningshuvudlag (när de sitter på hästen) vill få lite "inspiration".

Speyksbosch Diablo, men tränset används vanligtvis endast till våra ston då hingstar ska ha bett!

#4 Vilken skönhet!

#6 Det där borde Arhult ha stenkoll på eftersom det är hennes hingst!

Ojsan, ursäkta om jag använde fotot, vet inte vem jag fått det från… :(
Men tränset är kanon-fint, måste bara hitta ett likadant :-)
Mvh NinnaH
---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---
"Människans bästa vän är hunden"

Hej,
Min syster syr utställningsträns och ledtyglar + en massa annat.
Hon syr i förstklassigt svenskt läder, Tärnsjö tror jag och beställer
spännen och rosetter från UK. Hon syr även dom "riktiga"
pannbanden med handlödd länk. Telefon nr 070-7193507
Mvh Susanne

#15 Tycker du ja… 
Orsaken till att Nyponros i #14 har träns på sig är - om pekpinneuppfödaren får tro - träning inför RPAF:s talangjakt för tvååringar. Då krävs bett i munnen på ponnyn. Personligen tycker jag att vita grimmor eller träns både i tyg/läder är jättefint på ponnyer i alla storlekar och färger.
Jag tycker det är lite olika från häst till häst huruvida de passar i träns/visningsgrimma eller repgrimma. Men vad det gäller just Welsh Mountain, har dom lite grövre oädla huvuden (och kanske om dom är lite bråkigare, eller oroliga mammor) tycker jag det är bättre att sätta på ett riktigt snyggt träns.
Däremot om de har väldigt söta, nätta och rastypiska huvuden tycker jag repgrimma är väldigt snyggt.
Annar över lag tycker jag welshar ska visas i träns (oavsett kön) tycker dom är lite mer sportiga, vet inte riktigt o.O Cob-typ och Cobar, där tycker jag oftast att stona passar bäst i repgrimmor.
Vad det gäller Nyponros i övre bilden, så tycker jag att framför allt om de har lite oädlare huvuden och lite rakare, så brukar i.af jag vara noga med att ha en snygg nosgrimma till för att inte få dem att se ännu grövre ut. Då är det nästan bättre att "klippa av" huvudet fö att göra det mindre och så att man inte tänker på att de har lika grova huvuden.
(Nu har hon ju förståss mucket vinterpälls på den här bilden så jag tror att hon ser betydligt lätare ut utan den, men tänk att någon ser ut såhär även på sommaren)
Kom ihåg att detta är endast min egen åsikt och sen kan alla andra tycka precis tvärt om! Smaken är som baken… ;)
Hakuna matata!