God Morgon 2009-04-21
-7,8 grader är inte en höjdare att vakna till, nu saknar jag värmen dygnet runt, såg väderleken i morse och det ska bli närmare 20 grader varmt i helgen jippie.
Har släppt ut hästarna och Steffi sitter och gör läxa sedan ska man arbeta som vanligt
Önskar alla en bra dag

Godmorgon!
Frost och vitt ute. Har fått iväg stora ungen till skolan och njuter nu av en kopp kaffe innan jag ska skyffla ut hästarna i hagen.

God morgon! Har varit på jobbet i snart en timme och inser att jag inte återhämtat mig så mkt som jag trott efter min one-on-one med vår toalett i helgen. Hungrig som satan, men svårt att äta 
Positivt är att vi sen i förrgår kväll har en mkt söt hingstunge i stallet, travare. Fux med fyra vita fötter och jag tror ärligt att jag aldrig sett en sån stor och rejäl fölis. Dock lite komplikationer då fölningen tog tid, ungen låg lite på sned och hinnorna brast inte. När ägaren skulle öppna hinnorna reste sig mamma så navelsträngen gick av alldeles för tidigt, men inga allvarliga blödningar i alla fall. Han är lite vinglig, men äter mycket och bra och är såååå fin.
Morning!
-3 i Tyresö och 15,5 inne i huset brr… Sitter på jobbet och fryser lika mycket här. Kallras från ventilation i nybyggt kontor är heller ingen höjdare. Får man aldrig lov att vara varm??
Hoppas verkligen att värmen kommer till helgen så att jag kan bada ungstoet utan att ge henne lunginflammation på kuppen.
-7,5 var det i natt på Färingsö. "Bara" -1,3 när jag matade ponnyerna. Det är i alla fall sol om det är någon tröst.
I morse var nog värsta dagen än så länge i lilla fölis Neodym's liv. Han elaka matte hade bestämt att idag skulle det minsann ledas ut föl till hagen. Grimma på efter viss övertalning och sen sprallade vi iväg mot hagen. Måste passera över en bilväg för att komma till hagen där han och mamma går nu. Då känns det tryggast att ha båda i snöre, framförallt nu när fölet gärna börja göra egna extra promenader. Om några dagar och flera övertalningar vad gäller påklädning av grimma så kommer det gå som smort. Inte helt lätt att göra saker när man är ensam. Skönt att Nypon är en cool och rutinerad mamma.

God morgon…
Morgonen började redan kl: 5.30 med att bli lika besviken alla andra morgonar, Ingen bebis är på G!
Utsläpp av gänget och mockning med allt där till (foder-vatten) är redan klart och innan det är dax att åka till jobbet ska jag tömköra Jade hinna städa upp lite hemma oxå så min dag är redan bokad.
Grabbarna Grus utövar varje morgon sin "morgon gymnastik" innan frukost! Dom turas även om vem som ska vara överst…
några minus här med.. med hopp om 15-kanske 20 till helgen…annars är det strålande väder!!
Dagen blir späckad med foderhämtning, jobb och barn till aktiviteter….

Svinkallt nu på kvällen. Jag har sett på när Therese har provridit en D ponny nu på kvällen. Det blir provridning för Mia på fredag och funkar det bra så blir det kontraktskrivning då. Spännande värre.