Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 915 ggr
Lorita
0

bete

Nu så är mina definitivt på bete Skrattande när jag släpper dom i brandenburg då är betessäsongen här och det gjode jag idag Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

aldrig före midsommar här….så mina får vänta länge till.

Lorita
0

Mina går på lösdrift så skillnaden är egentligen bara om dom äter hö eller gräs och storleken på hagen.

Bete så tidigt som möjligt och in på hö så sent som möjligt så har jag det.

Så fort risken för frost är borta då är det gräs som gäller Skrattande i år blev det tidigt normalt brukar det bli första veckan i maj någon gång.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MalinB
0

Här hade vi tre minus kl6 i morse men tanken är ändå att ponnyerna ska få börja gå ute dygnet runt efter Wisbohammar utställningen. Fullblodet får vänta ett par veckor till om inte betet skulle råka växa till sig rekordsnabbt.

Edition
0

Nu blir jag avundsjuk på er som kan släppa så tidigt!

Här hemma är det fortsatt mock som gäller i stallet. Lösdriftarna har inga fina beteshagar där gräset räcker hela sommaren. Vi har vårt riktiga bete 1 km till 1 mil från gården, så det är ett riktigt bök att hämta hem dem var åttonde vecka när hovslagaren kommer, ibland tänjer vi på tiden till tio veckor.

Carrick
0

Här har mina varit ute i 14 dagar redan… inte på bete än då men ändå dygnet runt. Blir vädret sämre får de komma in igenFlört