God morgon 2009-04-18
Har varit uppe hos hästarna i den svinkalla blåsten, brrrr, vart ut och tagit promenad med vovsen, far och dotter sover medans jag dricker mitt morgon kaffe framför datorn.
Idag är det tävling med Div 1 laget i dressyr
Ha en bra dag

Hupp, Cigridh har inte fölat ännu. Har hunnit mocka ur alla boxar och halmat upp rejält, fyllt dubbla påsar till alla 5 hästarna. Kaninerna är mckade och fodrade hönsen lika så. Nu bär det av till Öland för en korttripp.
Jag har precis skickat iväg Ias Ffwsia med hennes nya ägare. Vi var inte riktigt överens, hon och vi, huruvida hon skulle gå in i den där lådan, eller ej. MEN eftesom det fanna god mat där inne, och dom som stod utanför transporten var sååå övertygande, så fann hon för gott att promenera in…och stanna där. Lycka till önsar jag henne snya ägare!!!
Lycka till även till Stephanie!
Förkylning från helvetet håller i sig…feber och knäckt i 6 dagar nu….
18 års dag firas idag av min dotter…och av Rows son Tyngwndwn Renown!! Grattis till dom båda!!!
Loggar in runt 14:40-tiden så det blir mera "God eftermiddag!".
Fint väder men oj, vad det blåser. Precis hemkommen från entimmespromenad med Niagara (tre år, wm). Blåsten var inget som bekom henne vilket känns bra.
Har släppt Nypon med lille Neodym i ny större hage idag. Uppskattat av både mor och son.
Väntar med spänning på start i Olympiatravet. Triton Sund - spår 9!
- håller vi tummarna för!
Tillägg #4 - kanske lite ot: TRITON SUND VANN OLYMPIAFINALEN!!!!! Det var så spännande att jag nästan kröp in i tv:n.
Så fantastiskt superduperjätteduktig häst och dessutom vacker. OJOJOJ, sååå dj-a roligt!!!! VÄRLDSREKORD på sträckan 2140 m = 1,11,1. Sveriges bästa häst just nu och den första avkomman e.Viking Kronos som tjänat mer än 10 miljoner kronor.
Jag kan utan överdrift erkänna att händerna skakar vid tangentbordet. IIIIIIHHHHHH!!! Nu ska jag flyga ut och gratulera hästägarna = mina grannar och arbetsgivare. 

#5 Oj, vad kul - grattis! Undrar om de hade pulsmätare på tränaren under loppet och i så fall om mätaren överlevde…

Det blir nog sen eftermiddag för mig med… Men vill ändå ge mig in i tråden och säga GRATTIS till #4-5.
Själv så försöker jag hålla ögonen öppna, nämligen så att fölvakningen är i full gång på sista fölet för i år för oss, denna gång är det Hbl stoet som börjar visa att det snart är dax… Nu börjar nerverna sakta krypa fram igen!!
/M