God Morgon 2009-04-17
Här i Leksand har vi visserligen plusgrader, men det är kallt som attan. Alla ponnyerna är dock soldyrkare i dag. Hela gänget har gått ifrån hösilagehögarna och står allihopa vända mot solen och bara vilar. En härlig frid råder.

Vad underbart!
Här är det också rätt kallt men jag och Elvira (1,5 år!) har väl påpälsade suttit och ätit frukost på trappan ,med sällskap av hästarna som går precis utanför huset.
Soligt här med men blåser lite kallt… har en brakförkylning så annars går det i slow motion…
Sitter inomhus i värmen… önskar jag att jag kunde säga men nepp jag fryyyyser! Stängde av pannan innan påsk när vi skulle iväg på ledighet, och nu envisas den snåla åsnan jag att inte sätta på den igen trots minusgrader på nätterna. Så vi har väl ca 17 grader inomhus men vad gör det när man får mer över i plånboken istället. 

Är en så länge inomhus med Tobias som har öroninflammation. Jag ska städa och baka inför vår tripp ner till Öland. För att göra saken roligare så ska vi bära ut alla våra grovsopor till vägkanten i dag, så de är på plats måndag morgon. Undar om vi får ut bilarna efter det…..
Idag skiner solen här. Största delen är tänkt för städning och tvätt. -Sen måste jag börja packa för resan hem till Öland, och -ponnyutställningen i Nybro.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

5# Då ses vi i Nybro 
Vart ifårn åker du ner till Öland? Vi kommer att ligga och krypa med tomt släp ner från Sthlm. Har för helgen lånat ett enaxlat släp för att kunna köra med lilla bilen ner. Har velat en hel del då vi har ett stort boggie släp som ponnierna säkert står bättre i MEN tyvärr får ekonomin rpda denna gången då lilla bilen knappt drar 0,8 med släp och stora ekipaget drar 1,6. Små ponnier som ska med hem och ventilationen är bra. Den är dessutom godkänd för resa på 8h. Jag dövar mitt dåliga samvete med det.
#6. Jag bor i Växjö så det är inte så långt. Har en riktig hästhelg -framför mig, som börjar med precisionskörning i Ingelstad, sen -hem för att byta däck och så utställningen på söndagen. -Ska du visa något? Jag kommer bara som åskådare.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Nej jag ska inte visa något. MIna döttrar, 12 + 14 år gamla har varit nere på Öland i 10 dgr för att rida 2 godkända welshhingstar som ska visas på hingstvisningen. Vi ska även ner för att skriva papper på hingsten som jag säljer dit ner. Vi ta med oss 2 welshston upp istället.
Vilken hingst ska du sälja??
Har man sagt A får man säga B 
#8 Men snälla Marie!! Du har helt missuppdattat detta med att sälja ponny.
Det är TVÅ ut och EN in som gäller, inte tvärs om.
… då har jag nog också missuppfattat…
jag sålde en och köpte två…fast sen köpte jag tillbaka den jag sålde….

9 + 10
Då jag har hingsträdda människor i stallet så kommer vi att sälja Dyblygiad till stuteri Eirian. DÄr får han vara hingst, i hingstflock vintertid och betäcka ston sommartid. Han har varit hos dem sedan i höstas och de trivs bra tillsammans. Jag har personligen sett till att de redan har 2 svarta cobston samt en svart valack
Nu blir de även med brun cobhingst.
Ni vet en stor brun = 2 små vita……
Förra året när vi sålde Gribbe var det 1hingst=2 ston precis som i år….
Nu ska dessa 2 små säljas här uppe i Sthlm. Har redan några spekulanter på dem så jag hoppas på att de inte ska stanna länge hos mig
Vi ska inte betäcka något i år (ser planeringen ut nu iallafall) och ev ska vi försöka få iväg Besk till någon som vill nyttja honom i avel i sommar.
Ungarna vill tävla och jag vill rida lektion i år. Ida behöver ridas efter 6 föl på raken Celmah o Candrah ska tävlas. Ungstoet är för ungt för att betäckas i år.
Där ser man. Då ösnkar jag dig ett stort lycka till med de nya planerna! Det hela låter ju väldigt genomtänkt och jag är övertygad om att alla hästar verkar må bra utav denna omstrukturering i ägarpapprena. 

Trots allt så kan jag lova att det skär i hjärtat, beslutet är det bästa för hästen, inte för mig men jag överlever……