Nervöst inför helgen!
Är det fler än jag som är nervös inför den stora dagen på Greva?
Hur många gånger shamponerar ni? En eller flera?
Har era grabbar mycket vinterpäls kvar?

Visst är man nervös, jag tar alltid med mig första förband VVS
.
Inte vet jag hur många gånger det behövs att schamponera, vår är ju grå inte vit, men nog syns urinfläckarna alltid?
Ja han har en del vinterpäls kvar men jag räknar med att den försvinner i det stora badet!

Jag hoppas det torkar upp lite på Grevagården innan det är eran tur. Det var fruktansvärt blött och lerigt i helgen som var
Små insjöar framför gäststallarna…
Lycka till alla ni som ska visa häst!
Här i Dalarna har vi inte vår än, -grader på nätterna men lite behagligare iof på dagarna. Jag kommer bara bada mina killar en gång & hur många schamponeringar det blir vet jag inte. Lite tråkigt att bada häst "mitt i vintern".
Nervöst är det faktiskt inte än men jag antar att det kommer. Det jag gruvar mig mest för är den ena hingsten (minishetland) som under vintern fått sin långa vackra man avkapad av welshhingsten. Det känns inte kul att visa men jag kan bara inte låta han bli hemma pga det.
#2 Tack för infot, då åker gummistövlarna med:).
Grabbarna grus som ska med till helgen. Welshhingsten Sting´s Pretty Camaro & hans "vapendragare" minishetlandshingsten Gant of Northstar.
#3 Härlig bild!
Min gjorde sig illa så förarglikt, så han fick åka till Dalarna på semester istället, så nu står han 1 mil utanför Hedemora med en annan hingst som lekkamrat. Så det blir inget greva för oss tyvärr!
Skönhetsvård pågår i göteborg också. Dock behöver man inte vara så nervös längre, det är ju "bara" utställning fast matte är alltid lika nervös. 
Haly får bara ett bad på fredagkväll, det räcker. Han har en märklig egenhet att skippa det här med vinterpäls helt och hållet och alla hårstrån ligger oftast där dom ska. Praktiskt värre! Dock är det dom fyra vita benen som kräver lite skrubbning, det är nackdelen med vitt. Fint men hemskt opraktiskt…

#6 Han låter som en Ridponnhingst…. det var väl de ja visste
Är de 3 års testet där som ni ska åka på eller vad de kallas för? Vad får man ut av de o hästen???
jag som inte fattar… 
Nej det är den årliga Hingstvisningen för införande i Kvalitetsbok (att jämställas med gammal hederlig premiering för införande i Riksstambok) samt Vårutställning för hingstar alla åldrar.
Jag deltar på Vårutställningen, de flesta andra här åker på Hingstvisningen.
#9 Tack då förstår jag lite mera!
#10 Vill du läsa mer om treårstest och råd och regler inför en sådan kan du t ex använda denna länk.
Lycka till alla med era welshar i helgen. Håller en extra tumme för #3
#4 Tack, ser du gamle Wänga Ivanhoe som "agerar" domare:)…En rätt skön bild av alla mina pojkar…
#5 Då kanske han finns i granngården:) till oss. Vart står han?
#12 Tack Anna:), vi håller väl kontakten under helgen.. Du kommer inte ner va?
#11 tack. då kan jag läsa mer om de så man förstår lite mera!
#13: Vi pratade om att om vi skulle åka ner. Vi får se. Isf åker vi på söndag då ;-)
Annars ringer jag under helgen…
Önskar alla lycka till på hingstvisningen / utställningen i helgen. Hade gärna velat där och titta, men åker idag till Säfsen med mina svägerskor ( 10 st.). Hoppas på att nån är flitig med kameran och vill dela med sig här med bilder.
13 Han står 1 mil utanför hedemora på väg mot falun (väg 266). Han står i ett travstall hos en amatörtränare, det ligger precis efter vägen. Han är till salu om du känner någon som är intresserad!
#17 Jag PM:ar
#5 Du menar mao att din hingst är struken från hingstutställningen på Grevagården.
Har du meddelat arrangören?

Vad synd jag hade gärna sett din svarta, han ser fin ut på bild!
Vi åker om inget händer i sista minuten, jag har varit och köpt flera flaskor torrschampo, ifall han skulle smutsa ned sig!
Är det någon som hört om någon har strukigt sig i kvalitetsboks visningen?
Får man bort vinterpäls med torrschampo?
#20 varför har du strukit din svarte?
Är det fler strykningar?
Jag var där några timmar på morgonen/förmiddagen och fotograferade lite. Jag lägger ut några bilder här om någon är intresserad av att se.
Bilder finns för övrigt att köpa (många fler än dessa finns!), kontakta mig på fotograf@linalindegren.se om du är intresserad. Prislista m.m. finns inne på www.linalindegren.se.
Arhults Alexander på bild.

# 31 skulle kunna vara Parkhurst Flash Harry
Har du någon aning om hur det har gått idag?
#32 Okej, tack!
Tyvärr, jag åkte kring 11.30 och var för upptagen med att fotografera för att riktigt höra resultaten ;)
#31 Såg ute lite som Ekvall´s Ivenhove. Men kom på de att han inte är så vit i ansiket!… Svarta var dom båda!
Ingen som vet hur det har gått idag… jättenyfiken!

Jag är också jättenyfiken. Är det verkligen INGEN som haft med laptoppen för att kunna ge oss live resultat
??
har ju suttit instängd på jobbet hela dagen och bara väntat…………
#23 jag strök för att det blev begravning av vår nära vän och det kändes inte riktigt sporrat att åka då..
Stort GRATTIS till Vildapillan, Ragnhild, Izzi och inte minst Arhult som alla fick in sina hingstar i Kvalitetsboken! Extra SUPERGRATTIS till Arhults Waldemar som kunde ståta med tjusiga och välförtjänta 10,9 och-så-nåt-mer och slutade iallafall på 41p om jag minns rätt.
10 på tyo är inte fy skam!! 
Kvalitetsbokförda 2009 blev
sektion A: Molstabergs Cartier 98887=40
sektion B: Arhults Waldemar 109778=41
Sektion D: Gwynfaes Jaffeth 98779=40 samt Ias Cadarn 99788=41
Nu väntar sängen, resultat för övriga följer imorgon. 

#38 Tack så jättemycket 

Tack alla! Waldemar blev också årets hingst!!!! Helt otroligt! Grattis ni andra!
Grattis alla! 

Grattis alla inblandade! 

#34 Nja, hästen på bilden #31 är mörkfux. Visst är det väl Parkhurst Flash Harry, BIS-vinnaren av utställningen.
Bifogar huvudbild av Ias Cadarn (betyder "stark, mäktig" på walesiska). Mina reskamrater firade och stimmade i bilen under 37 mils hemresa så man blev alldeles matt…
Grattis till alla fina welshhingstar!
Grattis till alla som passerade "nålsögat"!!
Fina hingstar alla 4:a!!!

#30 är Molstabergs Lysander
# 38 Tack tack!!! Det var ju roligt att man för än gångs skull kunde åka från en utställningsplats och vara väldigt nöjd och glad!!!
Nu är det bara att planera in resten av sommarens upptåg.
#47 Tack!