Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1212 ggr
[Hallonqvist]
0

God morgon 3 April!

usch vaknade med sprängande huvudvärk och hosta. Sitter på jobbet  och har tankat upp med Ipren. Hoppas det blir en lugn dag så inte all ork försvinner. Vore snopet att inte få åka nu när det bara är ett dygn kvar. Rynkar på näsan
Väderutstikterna verkar ju lysande! Kanske inte riktigt i klass med 2007 men i närheten iallafall. Någon som bor runt skövde/skara trakten och kan rapportera vädertemp?

Nu måste jag jobba undan innen helgen, syns förhoppningsvis imorgon! 
*Vinkevink*

ragnhild49
0

Jag håller på att fylla upp med hösilage i mina "foder-slädar" inför morgondagen( skall ju också till Grevagården!). Blir borta från 0500 till ca midnatt, så jag får hjälp med lunchfodingen. Här i Leksand har vi fantastiska vårdagar och snön försvinner snabbt. Omkring Siljan finns mycket sand, så den där förskräckliga lervällingen höst och vår, slipper jag (läs ponnyerna).

Under denna helg är det dresyrmeeting i Högbo, där kommer "Wippens" dotter, på en sektion B och min sektion C hingst att tävla. Såg i startlistorna att det är kånga duktiga ryttare. Bland annat kommer Tywysogs övervuxna ryttare Viktoria. Jag håller tummarna för alla!

[Hallonqvist]
0

Späckad helg med andra ord. Jag har helt missat att du kommer med häst, vem är det som får äran?
En snabb glutt på startlistan säger att det finns många intressanta ekipage med! Jag håller även en tumme för min stora sektion B-favorit Montana! Sen kan man ju inte låta bli att även hålla ett öga på Merano, hans mamma och min Grynet är ju ganska nära släkt. Kul med cobbar som går bra på tävling, det är ju det som är meningen! Skrattande

Tävlingar är det högt och lågt på våren. Vi är i Skövde med baileybus och husse Anders beger sig vart-han-nu-ska med vovven Alva i familjen samma dag så det blir nog täta telefonkontakter. Lika kul med hundar som med hästar. Billigare i drift är dom och så tar dom inte lika mycket plats. Tungan ute Man kankse skulle konvertera?

ragnhild49
0

Jag, PernillaJ och Ninna Malm åker ner över dagen bara för att titta. Jag har en uppfödnng med (Izzi ), Ias Cadarn som har Ninnas hingst Broughton Replica som pappa.

Jag äger även mamman till Ekvalls Ivenhove, så det är jättespännande. Kommer dessutom att träffa en del welsh-kompisar som jag inte sett på länge. Till och med en person som jag haft kontakt med i flera år, via mail, och aldrig träffat personligen.

Väderets makter tycks även stå oss bi, hurra!

linners
0

Jag bor ca 1 mil rån Grevagården och även om vädret inte är så kul idag, med bara några pluss grader och dis , så säger den lokala tidningen att det ska bli +14 i morgon med moln. Vi hoppas på liiiite moln. Annars har det torkat upp bra efter senaste tidens blåst. Jag är som x-bonde väderfreak!!!

ZABA
0

Natten till idag blev årets första fölvakarnatt. Sov 1,5-timmesetapper i sadelkammaren med övervakningskameran som närmaste granne. Det börjar kännas nu på eftermiddagen att man sovit annorlunda. Ännu inget föl men det är helt klart på gång. Solen strålar, värmer och torkar upp. Suveränt födas-ute-väder med andra ord. Sånt gillar både jag och kameran!

Någon resa till Grevagården blir det tyvärr inte för mig Gråter men jag håller tummarna för alla som vill och önskar LYCKA TILL!

Carrick
0

Numera är det 14 grader i skuggan i Skövdetrakten, så det hoppas vi fortsätter även imorgon!!!!

humlans
0

#3 vi får inte glömma fullmakt till årsmötet!