Lycka är...
att efter mycket sjukdom o elände, lååångt riduppehåll och en hel del annat skrutt få sitta upp på sin egen welsh cob på 4 år och känna på världens mjukaste, mest underbart bäriga galopp!
Han är en stjärna, och han är min!
FINNS det ngt härligare att göra en lördag kväll egentligen??!!
Låter skönt & härligt! Lycka till!
Tack:) Är det inte konstigt det här med hästar? Det kvittar HUR trött man är så är det alltid en otrolig energikick att få vara med och kring hästarna, och när man kommer in från stallet är humöret på topp igen
Pållarna är rena hälsokuren…dom ser till att man motionerar ordentlig varje dag och det finns inget som får en att glömma fort varför man är arg eller ledsen…och vilka glädje stunder dom bjudit på!!!! vad vore livet utan dessa härliga kompisar?

Det är lycka, idag så säger min man att han inte vill att jag ska vara utan hästar, han vill att jag ska vara frisk och lycklig (jag har vilande reumatism) det är hästarna som håller mig frisk 
samma här….när jag krossade mitt ben så var det längtan att pyssla med pållarna som drog mig ur rullstol och genom 1,5 år av sjukgymnastik….jag kunde sitta hela dagen i min rullstol och titta på ponnyerna genom fönstret…ack så frustrerad att jag inte kunde gå dit och säga hej…
Rida kan jag fm aldrig mer göra men jag minns hur det var och jag kan pyssla och ta hand om dom istället…det räcker för min del….det kunde ha varit värre..
Stress och åter stress, men i stallet lägger man det bakom sig. Där ute kan man bara vara och känna deras närhet.
Säger till gubben jag ska bara….. Kommer sen in och opps så har det gått 2-3 timmar.
Jag har tre härliga individer i mitt stall och de ska behandlas så olika. Den ena får man vara försiktig med, mitt i träning att jag är den snällaste och skönaste person som finns. Min shettis flicka, rätt ohanterad
Lite vildhäst material att jobba med. Welsh tjejen har precis landat. Vet inte vad som hänt henne, men nu vet hon var hon är. Så otroligt personlig och bestämd. Nordisen går man in och bara slapnar av. Han är i harmoni med mig. De andra bägge är jag oxå avslapnade med, men man måste ha huvudet med till 100% De har ett annat sätt.
Jag hade inte jobbat om jag varit utan häst. Hade varit sjukskriven för ångest och stress. Så de pengar man lägger på hästen är pengar jag förlorat av att gå hemma
Så HÄST är livet jag instämmer verkligen, hundarna oxå inte att glöma
Vad härligt att läsa era inlägg! Tack för dem:)
#6; lite kul att vi har precis samma raser du o jag:) Welsh, shettis och nordis!
Japp #7 så är det, men min welsh kan inte jag rida på
Så jag får rida bruksnordisen när jag "vågar" 165 cm och 850 kg