Täckesstorlekar
Jag skulle sy ett täcke tänkte jag, men har beställt för lite tyg.
Det räcker bara till ett 115cm täcke, så jag funderar på att göra ett och sälja det.
Så nu undrar jag, passar 115cm Welsh Mountain eller Welshponny?
Jag har inga så små täcken eller hästar att mäta på, så om någon vet eller skulle vilja mäta hur långt ett så litet täcke är från manken ner till kanten skulle det vara jättesnällt!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Min Kiara har 105 och är 123 cm i manken och av bergsponny(Mountain)typ, vad är det för färg och pris jag kanske skulle beställa ett av dig 
har inte priser klara för det beror ju på tygåtgång mm.
Jag gör främst fleece täcken, men ylle eller filt skulle inte vara omöjligt om jag hittar en bra tygleverantör.
Täcken kan göras efter önskemål.
Bifogar en bild på ett täcke jag gjort, dock är modellen lite liten för storleken.
Mvh Emelie & Jack

Min Sek B 133 cm i mankhöjd har 115 i täcke
Mina ridponnyer D ponnier har 125 i täcke
Ridponny 152cm hög har 135 i täcke
Tycker det är svårt…. Min har 115 cm i ryggen och då är det för sttort i bogen och halsen. Hon mäter 126 cm i manken. Så jag hade gillat regntäcke som var sytt efter hästen
Risken är väl att det blir för dyrt
Det är inte helt omöjligt… är lite osäker på hur regntäckestyg beter sig bara.. har en lista på vilka mått jag behöver så kan det figur sys..
Mvh Emelie & Jack

#4 Ett tips är att köpa Hansbo-täcken till såna hästar. Hade också de problemen med tävlingsponnyn vi hade. Perfekt i längd, men satt urdåligt vid bogen o halsen. Köpte då ett Hansbo combitäcke och det passade klockrent. Sen blev det bara Hansbotäcken till den ponnyn.